Gode rejsetips samt sygdom under rejse

29. januar 2012

Alder:
15 mdr.

Gode rejsetips samt sygdom under rejse

Hej Helen

Det er efterhånden noget tid siden, at jeg har skrevet sidst, men står nu og skal på en længere rejse, så kunne virkelig godt brug et par råd med på vejen.

Vi har en dejlig lille pige på 15 måneder, vi skal her til marts ud og rejse i 3 uger til Panama, hvor vi skal bo hos noget familie, som også har små børn. Vi glæder os meget til at pakke hverdagen ned for en stund og bare nyde familielivet.

Vi har rejst en del, men aldrig som familie, og vi kan godt mærke at det kræver noget ekstra planlægning, når man skal afsted med et lille barn. Vi skal bo i et resort/hotel område, så der er ordnede forhold – men vi er selvfølgelig stadig opmærksomme på, at hun ikke skal drikke vand af hanen osv – men er der nogle andre gode råd du kunne give os med på vejen, også til flyveturen på små 12 timer.

Vores lille ...

Annonce

... datter har i efteråret/vinter desværre været ramt af 2 voldsomme maveinfluenzaer, hvor hun har kastet voldsomt op. Første gang blev hele familien ramt, men anden gang var det kun hende, der var syg i en hel uge først opkast, diarre, forkølelse og hoste. Er derfor lidt nervøs for at skulle rejse med hende, hvis hun nu bliver ramt af sådan en omgang igen. Har du eventuelt nogle gode råd i forhold til at styrke hendes tarmflora – generelt, men især med henblik på at man er i udlandet?

Hvad anbefaler du men hensyn til solcreme og myggespray til små børn? Når nu man er et sted, hvor der er så varmt, at man går skiftevis mellem meget varme og aircondition, er der noget man kan være opmærksom på, for at undgå forkølelse?

Håber du kan hjælpe mig lidt videre i min søgen efter nogle gode rejseråd

På forhånd tak

En spændt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte