Brev:
Gode rejsetips samt sygdom under rejse
29. januar 2012
Alder:
15 mdr.
Gode rejsetips samt sygdom under rejse
Hej Helen
Det er efterhånden noget tid siden, at jeg har skrevet sidst, men står nu og skal på en længere rejse, så kunne virkelig godt brug et par råd med på vejen.
Vi har en dejlig lille pige på 15 måneder, vi skal her til marts ud og rejse i 3 uger til Panama, hvor vi skal bo hos noget familie, som også har små børn. Vi glæder os meget til at pakke hverdagen ned for en stund og bare nyde familielivet.
Vi har rejst en del, men aldrig som familie, og vi kan godt mærke at det kræver noget ekstra planlægning, når man skal afsted med et lille barn. Vi skal bo i et resort/hotel område, så der er ordnede forhold – men vi er selvfølgelig stadig opmærksomme på, at hun ikke skal drikke vand af hanen osv – men er der nogle andre gode råd du kunne give os med på vejen, også til flyveturen på små 12 timer.
Vores lille datter har i efteråret/vinter desværre været ramt af 2 voldsomme maveinfluenzaer, hvor hun har kastet voldsomt op. Første gang blev hele familien ramt, men anden gang var det kun hende, der var syg i en hel uge først opkast, diarre, forkølelse og hoste. Er derfor lidt nervøs for at skulle rejse med hende, hvis hun nu bliver ramt af sådan en omgang igen. Har du eventuelt nogle gode råd i forhold til at styrke hendes tarmflora – generelt, men især med henblik på at man er i udlandet?
Hvad anbefaler du men hensyn til solcreme og myggespray til små børn? Når nu man er et sted, hvor der er så varmt, at man går skiftevis mellem meget varme og aircondition, er der noget man kan være opmærksom på, for at undgå forkølelse?
Håber du kan hjælpe mig lidt videre i min søgen efter nogle gode rejseråd
På forhånd tak
En spændt mor