Rejse uden begge børn

5. januar 2012

Alder:
2 år, 2 mdr.

Rejse uden begge børn

Hej Helen,

Vi er kommet i et lille dilemma. Vi har to børn. Storebror på 5 ½ og lillesøster på 2 år og 2 mdr. Vi overvejer at tage storebror med på en storbytur til London i 2 overnatninger uden lillesøster. Storebror er vild med dinosauruser og i London harde etfantastisk naturhistorisk museum med en dino samling. Vi synes, at han nu er blevet så stor athan godt kan få glæde af en ferie i storbyen. Men, lillesøstervil til gengæld ikke få meget ud af en ferie uden middagslur, museer osv. Det vil sige, at hvis lillesøster skal med skal vi hver dag på turen tilbage på hotellet, så hun kan sove til middag.

Vi synes det kunne være dejligt, at give vores søn den oplevelse alene med os. Lillesøster vil så til gengæld få fri fradagpleje når vi er kommet hjem, så hun kan få nogle oplevelser med os på hendes niveau.

Men vi er splittet mellem to holdninger. Fordi man er søskende behøver ...

Annonce

... man ikke altid at få det samme og altid behøver ikke atvære lige fordelt.. Så længe de begge bliver mødt i deres behov på deres niveau med masser af kærlighed..

På den anden side er vi jo en familie og en del af at være familie er jo også at vi kan tage hensyn til hinanden og måske skal acceptere, at vi ikke får det ud af ferien som vi gerne ville fordi lillesøsters behov stadig er er lang middagslur.

Mor er hjemme ved vores børn og de har både korte dage og fridage sammen og hver for sig, så de mangler ikke tid med os forældre.

Men kan man være væk fra en lille pige på 2 år og 2 mdr. i to overnatninger..? Hvilket jo bliver til 3 dage. Tanken er at hun skulle være ved morfar, som hun er helt vild med og den første dag afleverer vi hende i dagplejen inden vi køreri lufthavnen så hun får en normal dag, hvor morfar så bare henter hende der.

Vi glæder os til at høre fra dig :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.