Brev:
Rejse uden begge børn
5. januar 2012
Alder:
2 år, 2 mdr.
Rejse uden begge børn
Hej Helen,
Vi er kommet i et lille dilemma. Vi har to børn. Storebror på 5 ½ og lillesøster på 2 år og 2 mdr. Vi overvejer at tage storebror med på en storbytur til London i 2 overnatninger uden lillesøster. Storebror er vild med dinosauruser og i London harde etfantastisk naturhistorisk museum med en dino samling. Vi synes, at han nu er blevet så stor athan godt kan få glæde af en ferie i storbyen. Men, lillesøstervil til gengæld ikke få meget ud af en ferie uden middagslur, museer osv. Det vil sige, at hvis lillesøster skal med skal vi hver dag på turen tilbage på hotellet, så hun kan sove til middag.
Vi synes det kunne være dejligt, at give vores søn den oplevelse alene med os. Lillesøster vil så til gengæld få fri fradagpleje når vi er kommet hjem, så hun kan få nogle oplevelser med os på hendes niveau.
Men vi er splittet mellem to holdninger. Fordi man er søskende behøver man ikke altid at få det samme og altid behøver ikke atvære lige fordelt.. Så længe de begge bliver mødt i deres behov på deres niveau med masser af kærlighed..
På den anden side er vi jo en familie og en del af at være familie er jo også at vi kan tage hensyn til hinanden og måske skal acceptere, at vi ikke får det ud af ferien som vi gerne ville fordi lillesøsters behov stadig er er lang middagslur.
Mor er hjemme ved vores børn og de har både korte dage og fridage sammen og hver for sig, så de mangler ikke tid med os forældre.
Men kan man være væk fra en lille pige på 2 år og 2 mdr. i to overnatninger..? Hvilket jo bliver til 3 dage. Tanken er at hun skulle være ved morfar, som hun er helt vild med og den første dag afleverer vi hende i dagplejen inden vi køreri lufthavnen så hun får en normal dag, hvor morfar så bare henter hende der.
Vi glæder os til at høre fra dig :-)