Brev:
Autostole valg til en meget lang dreng :)
15. december 2011
Alder:
5 mdr.
Autostole valg til en meget lang dreng :)
Kære Helen.
Jeg har lige et spørgsmål jeg håber du kan hjælpe mig med.
Jeg kan simpelhen ikke finde ud af, hvordan jeg skal få mig en ny autostol til min søn. Han er nu lidt over 5 1/2 måned og er 74,5 cm lang og vejer 8,6 kg. Han er simpelhen vokset ud i begge ender med benene og med overkroppen i den autostol vi har nu, han stikker langt ud over i begge ender, den er ellers i kilo beregnet til 0 - 13 kg, men han er simpelhen ikke til at spænde fast længere og skuldrene sidder helt mast, hvis jeg prøver at komme ham ned i den. Han vrider sig og blir ked af det, så syns han giver tydelig tegn på at den ikke er behagelig for ham at være i længere.
Mit spørgsmål er så, hvad dællen gør jeg så nu. For dem som passer til børn der er 9-18 kg eller 9-36 kg de er alle fremadvendte og beregnet fra alderen 9 mdr som de skriver.
Er han ikke stadig for lille til at sidde fremadvendt?
Jeg har prøvet at være i babysam og forhører mig, men hun kunne simpelhen ikke give mig et ordentlig svar.
Jeg tænker bare jeg kan da ikke være den eneste som har mig en dejlig lang dreng (han var 58 cm ved fødslen ;))
Håber du kan hjælpe mig.
Hilsen M & J :)