Autostole valg til en meget lang dreng :)

15. december 2011

Alder:
5 mdr.

Autostole valg til en meget lang dreng :)

Kære Helen.

Jeg har lige et spørgsmål jeg håber du kan hjælpe mig med.

Jeg kan simpelhen ikke finde ud af, hvordan jeg skal få mig en ny autostol til min søn. Han er nu lidt over 5 1/2 måned og er 74,5 cm lang og vejer 8,6 kg. Han er simpelhen vokset ud i begge ender med benene og med overkroppen i den autostol vi har nu, han stikker langt ud over i begge ender, den er ellers i kilo beregnet til 0 - 13 kg, men han er simpelhen ikke til at spænde fast længere og skuldrene sidder helt mast, hvis jeg prøver at komme ham ned i den. Han vrider sig og blir ked af det, så syns ...

Annonce

... han giver tydelig tegn på at den ikke er behagelig for ham at være i længere.

Mit spørgsmål er så, hvad dællen gør jeg så nu. For dem som passer til børn der er 9-18 kg eller 9-36 kg de er alle fremadvendte og beregnet fra alderen 9 mdr som de skriver.

Er han ikke stadig for lille til at sidde fremadvendt?

Jeg har prøvet at være i babysam og forhører mig, men hun kunne simpelhen ikke give mig et ordentlig svar.

Jeg tænker bare jeg kan da ikke være den eneste som har mig en dejlig lang dreng (han var 58 cm ved fødslen ;))

Håber du kan hjælpe mig.
Hilsen M & J :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.