Pasning af baby

29. november 2011

Alder:
6 mdr.

Pasning af baby

Kære Helen.

Vi står i den situation hvor vi er i tvivl om hvor vidt vi kan tage på en ferie uden baby i 10 dage. Vores tvivl er relateret til om vores baby vil føle det bliver forladt og måske bliver mærket for livet ved denne oplevelse?

På den anden side er det meget normalt at man lader andre passe ens barn, nok mest kun for nogle timer eller en dag. Da det drejer sig en længere rejse på ca 10 dage vil det være hjælpsom med et andet syn på sagen om hvad du mener om at lade andre passe ens barn over en længere periode. ...

Annonce

...

Vores datter er på rejsetidspunktet 02. Jan 2012, 7 1/2 månede gammel og vil ikke blive ammet fra omkring midt Dec. Lige i øjeblikket er vi ved at stoppe amningen stille og roligt og skemad/flaske kører helt efter bogen.

Vores datter vil blive passet hos bedstemor som bor i et andet land. Hun har ikke været sammen med bedstemor endnu men vi planlægger at rejse 6 dage før vi selv rejser så hun får mulighed for at lære hende at kende sammen med os.

På forhånd tak for dit hjælpsomme svar,

Med venlig hilsen
den angageret far og mand

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder