Brev:
Bil og overtræt
31. oktober 2011
Alder:
3 år, 8 mdr.
Bil og overtræt
Hej Helen,
Tusind tak for dit sidste svar - det var guld værd, for mig specielt :-)
Et enkelt og lidt mere specifikt spørgsmål .....
Min datter hadede at køre bil, da hun var helt lille, men er stille og roligt blevet bedre og bedre til det og mange gange hygger hun sig med det, selvom hun også mange gange spørger: Hvornår er vi der? :-)
Hun falder nemt i søvn i bilen, hvis det er eftermiddag eller først på aftenen, men vi har store problemer, hvis det bliver lidt for sent og hun bliver alt for træt.
Hun starter med at spørge : "er vi der snart" og vi svarer stille og roligt, at det varer lidt og at hun gerne må sove eller hvile sig lidt, tilbyder hende dyne, vand osv. Hun klager så over ondt i maven og er sulten, selvom hun lige har spist. Jeg har selv lidt meget af køresyge som barn, så jeg kan ikke lade være med at tænke, om det kan være sådan noget!
Hun kører mere og mere op og til sidst græder hun og kan slet ikke finde ro og det er fuldstændig lige meget hvad man siger og bliver ved med at sige hvornår er vi der. Farmand bliver sur og beder hende stoppe og ja det er også frygteligt at høre på, men det bliver bare meget værre, så her sidste gang tog jeg blot hendes hånd og hun bare græd og græd og klemte hårdt om min hånd (Øjnene trillede rundt i hovedet af hende og man kunne se, at hun næste ikke kunne mere), indtil jeg til sidst kunne sige, at nu var vi der. Så snart bilen stoppede, var alt ok igen. Jeg løftede hende i seng, hun fik hurtigt et ønsket glas mæk og sov på ganske få minutter- ja næsten sekunder.
Personligt tænker jeg, at der bare ikke ér noget at gøre, når vi først når dertil, men mit spørgsmål går på, om du har et godt råd til hvordan man undgår at ende der? Er det OK at stoppe hende tidligt og sige nok er nok eller hvad kan man forvente? Er der overhovedet noget at gøre, når hun er så træt og ikke kan finde roen til bare at lukke sine øjne og sove, som hun ellers sagtens kan? Håber du endnu engang kan være behjælpelig med et godt råd :)
På forhånd tak og
Mange hilsner :-)