Brev:
På weekendtur og sove i weekendseng
27. september 2011
Alder:
6 mdr.
På weekendtur og sove i weekendseng
Kære Helen.
Jeg har lige brug for lidt mere hjælp til Alexander.
Jeg har længe overvejet at tage en weekendtur til Kbh (bor i Jylland ) for at besøge nogle venner. Jeg har været noget tilbageholdende pga. af den lille, fordi jeg er bange for at det bliver for hårdt for ham. Han er meget svær at få til at sove og spise bryst, når jeg er ude, da han er ekstremt nysgerrig.
Jeg har dog besluttet at nu skal det være, da jeg efterhånden trænger til at komme udenfor min osteklokke. Men jeg er noget nervøs.
Jeg skal bo hos en veninde, og jeg kan ikke have barnevognen lige i nærheden, så han bliver nødt til at tage nogle lure i weekendsengen. Grunden til at jeg tænker, at det bliver svært er, at herhjemme er det kun om aftenen, at han kan falde i søvn af sig selv, i sin seng. Jeg har prøvet flere gange at putte ham i hans seng, om dagen, hvorefter han begynder at hulke, som så til sidst bliver til gråd. Jeg synger, giver ham sut, aer ham og prøver at berolige ham. Jeg bruger samme rutine som om aftenen, men det virker ikke om dagen? Det skal siges, at han heller ikke kan falde i søvn af sig selv i barnevognen, uden at vi går med ham.
Kan jeg øve og putte ham i weekendsengen? Hvis hvordan?
Jeg tænker at jeg selvfølgelig også kan gå ture med ham i barnevognen, men her, har han også svært ved at falde i søvn, når vi ikke er hjemme. Jeg tror det er fordi han er meget nysgerrig og bevidst. Han sover aldrig lige så lange lure ude som hjemme.
Kan jeg gøre noget ved det?
I forbindelse med min tur er der et arrangement, som jeg gerne vil til, men hvor det vil være besværligt at have Alexander med. Min venindes mor har tilbudt at passe ham de par timer. Hun er pædagog i en vuggestue, så jeg er sikker på at hun er kvalificeret. Men jeg tænker, om han ikke bliver meget forvirret over at skulles passes af en han aldrig har mødt før, og være et sted han aldrig har været før? Han er generelt ikke så glad for fremmede. Han græder tit når vores venner og fremmede henvender sig til ham, uanset om vi er ude eller hjemme.
Hvad tænker du om at få ham passet? Jeg ønsker jo ikke at han skal være ulykkelig, bare så jeg kan opfylde mit behov!
Med venlig hilsen
Stine