Ferie - 7 mdr.

13. maj 2011

Alder:
7 mdr.

Ferie - 7 mdr.

Hej Helen

Først vil jeg sige tak for dine gode råd, min dreng får nu grøntsagsmos til frokost og han elsker det:) Jeg har også tilføjet frugt mos om eftermiddagen og det er et stort hit.

Han får ikke meget bryst om dagen kun mellem 2-4 gange ellers tilbyder jeg ham erstatning i kop ved hvert måltid, samt vand. Han spiser dog stadig meget om natten, men har indtryk af at det handler om tryghed, vi overvejer at flytte ham på eget værelse, for han virker som om at han bliver mere forstyret af at vi sover sammen, han vågner ofte når jeg går i seng og så kræver han bryst for at falde til ro igen....

Nu til mit spørgsmål, min veninde har lokket mig med ud og rejse til Kreta sammen med min dreng på 7 mdr. og hendes dreng på 5 mdr. ja allerede den 19 maj.... ...

Annonce

... Det er skønt men jeg er helt nervøs for hvordan det skal gå med min lille dreng og hvordan med hans soverytme osv...

Nu spørger jeg måske dumt men kan de små ikke godt klare at man laver lidt om i det normale..... Jeg plejer at være meget fastholdene på spise og især sovetider om aften men nu er jeg jo nød til at slippe trygheden lidt:)

Og hvordan med hans mad, herhjemme laver jeg jo alt hans mos osv med økologiske produkter fra bunden pga børneeksemen (som forøvrigt ser rimlig ud. Han bliver stadig smurt med locoid).

Må jeg tage ham med i pool pga børneeksemen?

Skal han stadig have en lille bomulds hue på trods det er varmt?

Og det er vel ingen problem at han ikke ser hans far i en uge.... Det var vist alt tak:)

Med venlig hilsen
Anne Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder