Brev:
På ferie med en 2,5 årig
3. februar 2011
Alder:
2 år, 6 mdr.
På ferie med en 2,5 årig
Hej Helen
Vi har booket en tur til Californien om 2 måneder for mor, far og vores datter. Vi skal være afsted i 14 dage og har valgt kortest mulige flyafgange og med kun 1 stop. Vi har familie, som vi også vil besøge derovre og ellers udforske området. Mor og far har været der flere gange. Vi har valgt at minimere vores antal af steder at bo til 4 steder på 14 dage.
Hvilke tips har du til den lange flyveture? Har du nogle gode råd til en ferie, hvor man ikke bare bor det samme sted hele tiden? Mor er selvfølgelig blevet lidt nervøs, efter rejsen er bestilt :-) Måske også på grund af flere kommentarer som: "Hvordan I da flyve så langt væk med sådan et lille barn?". Men vi har altid rejst meget både privat og med arbejde, så det synes jeg også, at hun skal vendes til. At få set noget af verden og få nogle gode oplevelser sammen.
Jf. mit sidste brev omk. at hun ville have ble på i bad, så er det heldigvis gået i sig selv igen. Vi valgte, at holde fast på at bleen skulle af, hvilket resulterede i 3 gange med skrig og skrål, men masser af positiv opmuntring fra os. Så nu er hun kommet ud med en overbevisning om, at hun faktisk godt selv kan styre det. Det har bevirket, at hun er begyndt at tisse og lave stort på toilettet både herhjemme og ved dagplejeren. Det er ikke hver dag, men en god start. Bare lige en lille opfølgning på det seneste brev.
Venlig hilsen
Forældrene som glæder sig til varmen