På ferie med en 2,5 årig

3. februar 2011

Alder:
2 år, 6 mdr.

På ferie med en 2,5 årig

Hej Helen

Vi har booket en tur til Californien om 2 måneder for mor, far og vores datter. Vi skal være afsted i 14 dage og har valgt kortest mulige flyafgange og med kun 1 stop. Vi har familie, som vi også vil besøge derovre og ellers udforske området. Mor og far har været der flere gange. Vi har valgt at minimere vores antal af steder at bo til 4 steder på 14 dage.

Hvilke tips har du til den lange flyveture? Har du nogle gode råd til en ferie, hvor man ikke bare bor det samme sted hele tiden? Mor er selvfølgelig blevet lidt nervøs, efter rejsen er bestilt :-) Måske også på grund af flere kommentarer som: "Hvordan I da flyve så langt væk med sådan et lille barn?". Men vi har altid rejst meget både ...

Annonce

... privat og med arbejde, så det synes jeg også, at hun skal vendes til. At få set noget af verden og få nogle gode oplevelser sammen.

Jf. mit sidste brev omk. at hun ville have ble på i bad, så er det heldigvis gået i sig selv igen. Vi valgte, at holde fast på at bleen skulle af, hvilket resulterede i 3 gange med skrig og skrål, men masser af positiv opmuntring fra os. Så nu er hun kommet ud med en overbevisning om, at hun faktisk godt selv kan styre det. Det har bevirket, at hun er begyndt at tisse og lave stort på toilettet både herhjemme og ved dagplejeren. Det er ikke hver dag, men en god start. Bare lige en lille opfølgning på det seneste brev.

Venlig hilsen

Forældrene som glæder sig til varmen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder