Cykle

27. august 2010

Alder:
6 mdr.

Cykle

Kære Helen

For at få dagen til at hænge bedre sammen hos os, ser jeg meget frem til at kunne få villads bagpå min cykel. Som det er nu går jeg med barnevognen og Elias cykler. Det tager 30 min hver vej. Det vil sige to timer hverdag, hvor villads er i barnevognen. Nogen gange er det fint, han enten sover eller er optaget af at kigge rundt. Andre gange tænker jeg at vi begge kunne bruge tiden bedre. Elias er også træt af at vente på os hele tiden;.)

Så jo før jo bedre, men vil selvfølgelig ikke gøre det før Villads er klar.

Villads sidder selv uden ...

Annonce

... støtte og har gjort de en månedes tid. Han vælter sig også frem og i kravlestilling, men "splatter" ud efter lidt tid. Han vende rundt begge veje. Han er lige nu meget optaget af at komme op at stå og forsøge på det i barnevognen eller ved legetøjskassen. Villads kryber lidt frem ved at skubbe numsen op.
I maveliggende løfter han sig højt op kortvarigt på strækte arme, men han bryder sig ikke meget om at ligge sådan og bliver sur og vender rundt.

Ved at man siger ca. 9 mrd. Men kunne det lyde til at han snart er klar eller er det bedst at vente.

Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder