Brev:
Mor på ferie... måske?
20. juli 2010
Alder:
10 mdr.
Mor på ferie... måske?
Kære Helen,
Ja så blev lillemanden 10 måneder:) Han vågner stadig hver 2. time om natten, men far tager nu hver 2. nat og det ser ud til, det kan bringe lidt bedring, nu har han 2 nætter sovet i 4 timer som det længste stræk:)
Spørgsmålet denne gang går på om jeg kan tage afsted til polterabend og koncert i ialt 4 dage, altså 3 nætter? Baby forstår jo ikke hvor jeg er, hvornår jeg kommer igen, eller om jeg overhovedet kommer igen?
Så vil det være helt umenneskeligt for ham at undvære mig så længe? Er meget i tivl om man kan det?
Han er jo i separationsfasen, og græder ulykkeligt, hvis jeg går 5 skridt uden ham. Jeg tager ham med rundt overalt, når vi er alene hjemme, men når far er der, græder han alligevel, når jeg bevæger mig ud af syne....
Det samme sker hvis far går:)
Så han er jo glad for far og de fungerer fint sammen, det er også far, der går hjemme nu og de er vant til hinanden.
Ydermere skal de i sommerhus med hele familien, når jeg måske skal afsted, og der vil også Bedstemor, som han ser hver anden uge og er tryg og glad ved, være der...
Det jeg tænker på er mest: Bliver det for meget for ham, at undvære mor og være sammen med så mange mennesker et helt nyt og fremmed sted i 4 dage, hvor han slet ikke ser mig de 3 af dagene?
Det tror jeg måske godt det kunne blive, men måske er det bare mig, der også har separationsangst?:)
Han er kun blevet passet 1 gang i 4 timer indtil videre.
Det andet store er, at jeg stadig ammer ham i søvn hver aften og nogle gange også formiddag/eftermiddag. De andre gange går vi tur med barnevognen, ellers skriger han hjerteskærende i min. en halv time, selvom det er puttetid, han er altså smask-afhængig af sin puttemælk...
Jeg har prøvet at amme med en klud og en bamse og at gå og vugge ham og synge endeløst, men lige lidt hjælper det, han græder og græder og jeg synes ærligt talt det er rigtig synd.
Far synes jeg skal stoppe med at amme, for han er jo så afhængig af det, at det kun vil hjælpe, hvis han slet ikke kan få det, siger han. Så er det jo også ens for mig og for ham at putte tænker jeg:) Men jeg kan ikke rigtigt holde ud når lillemanden græder i lang tid af gangen. Det gjorde han meget i starten, havde måske lidt kolik. Græd i hvert fald tit i længere stræk og jeg har jo det så forfærdentligt når jeg ved, det kan skade hjernen osv at de græder i lang tid af gangen, men vi kunne bare ikke trøste ham hvadend vi så forsøgte os med:(
Ydermere vil far ikke give flaske, fordi han er så meget imod, at baby skal ammes i søvn, at han heller ikke vil give ham en flaske... Det er så heller ikke altid han vil have den... men alligevel.
Kan jeg selv indføre en putteflaske for at gøre det nemmere for dem at være alene hjemme? Det er ret svært, da lillemanden ikke så let lader sig snyde, når det er mig. Han bruger heller ikke sut, han vil ofte kun have den "ægte" vare, men ofte er det lykkedes mig at give flaske når han vågner, før jeg går i seng...
Måske skulle far begynde at give en flaske, men jeg kunne stadig "tage over" og putte, hvis han bliver helt bundulykkelig? Med det samme vores dreng er træt søger han mig og græder højt, hvis jeg ikke tager ham, hvis det er far, der sidder med ham og finder mælken frem med det samme.... Hvis far skal putte, går det fint halvdelen af gangene, men de andre græder han højt!
Ja, som min mand er inde på, er jeg nok også afhængig af putteamning:) Det er jo det nemmeste, og hvilken mor vil have at hendes barn græder utrøsteligt, hvis der er en blidere løsning.
Men måske er der ikke andet at gøre end at forsøge at putte uden mælk og tage skrig og hjerteskærende gråd med? Baby er i hvert fald IKKE enig i, at det er en god ide med afvænning:)
Ja, det blev 2 spørgsmål og også lidt langt, beklager, men føler det hænger lidt sammen...
Jeg vil rigtigt gerne på ferie -og sove ikke mindst. Har kun sovet max 4 timer i træk som det længste stræk i snart 10 måneder.
Men jeg tager ikke afsted hvis lillemanden ikke kan tåle at jeg ikke er der i så lang tid.... kan ikke rigtigt blive enig med mig selv om det ville være frygteligt synd, eller om det nok skal gå. Især fordi jeg ikke er sikker på, jeg vil blive erstattet med en putteflaske...
Håber jeg kan overtale far, men han har sin egen mening om tingene:) -ofte har han ret, men ikke lige med den her;)
Med venlig hilsen
mor i tvivl:)