Brev:
3-dages feber, efterfølgende afvisning af mad, udslæt
5. juni 2008
Alder:
11 mdr.
3-dages feber, efterfølgende afvisning af mad, udslæt
Kære Helen,
Jeg vil høre din vurdering af, om der er grund til at være bekymret for Anna?
Pigerne nærmer sig 11 måneder og Anna har haft feber fra lørdag-mandag. Jeg går ud fra, at det er 3-dages feber. Hun spiste fint i perioden med feber, men siden er hun afvisende over for mad, pylrer og vender sig væk i spisesituationen uanset hvad hun tilbydes. Normalt har hun en stor appetit, især ved frokost og aftensmad.
Jeg giver fortsat pigerne 3 flasker á 130 ml mme i døgnet. Jeg har valgt at trække nedtrapningen af flaskerne til vi kommer hjem fra USA (d. 16. juni), da de er glade for dem og der sker så meget med rejse, jetlag osv. i den nærmeste tid. Anna tager gerne flaske i disse dage også, men tømmer den dog ikke altid.
Desuden har hun fået noget rødligt udslæt i nakken, under ørene og nedad ryggen. Hun virker ikke generet af det.
Hun er noget mere pylret og træt end sædvanligt, har tabt sig og er mere bleg.
Er dette en normal reaktion efter en feberperiode? Skal jeg være bekymret ang. hendes manglende spisning? Og hvad med det udslæt?
På forhånd tak.
Mange hilsner
Maria Louise