3-dages feber, efterfølgende afvisning af mad, udslæt

5. juni 2008

Kategori:
Alder:
11 mdr.

3-dages feber, efterfølgende afvisning af mad, udslæt

Kære Helen,

Jeg vil høre din vurdering af, om der er grund til at være bekymret for Anna?

Pigerne nærmer sig 11 måneder og Anna har haft feber fra lørdag-mandag. Jeg går ud fra, at det er 3-dages feber. Hun spiste fint i perioden med feber, men siden er hun afvisende over for mad, pylrer og vender sig væk i spisesituationen uanset hvad hun tilbydes. Normalt har hun en stor appetit, især ved frokost og aftensmad.

Jeg giver fortsat pigerne 3 flasker á 130 ml mme i døgnet. Jeg har valgt at trække nedtrapningen af flaskerne til vi kommer hjem ...

Annonce

... fra USA (d. 16. juni), da de er glade for dem og der sker så meget med rejse, jetlag osv. i den nærmeste tid. Anna tager gerne flaske i disse dage også, men tømmer den dog ikke altid.

Desuden har hun fået noget rødligt udslæt i nakken, under ørene og nedad ryggen. Hun virker ikke generet af det.
Hun er noget mere pylret og træt end sædvanligt, har tabt sig og er mere bleg.

Er dette en normal reaktion efter en feberperiode? Skal jeg være bekymret ang. hendes manglende spisning? Og hvad med det udslæt?

På forhånd tak.
Mange hilsner
Maria Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne