Brev:
Udslæt - 7 mdr.
6. februar 2008
Alder:
7 mdr.
Udslæt - 7 mdr.
Hej igen :-)
Denne gang handler det om min datter på 7 måneder. Hun har for nylig fået noget der kunne ligne udslæt.
Det startede med en rund afgrænset rød plet på maven (på størrelse med et fingeraftryk) som nu er blevet tør og "skælagtig" - og den tørre hud har en gullig tone. Der har ikke været andre symptomer sammen med det og hun har ikke virket generet af det, men nu er der kommet to tilsvarende plamager på det ene skulderblad???
Jeg har prøvet at slå op alle steder, men kan ikke finde noget der passer i beskrivelsen.
Min umiddelbare tanke var børneeksem, men hun har ikke tør hud ellers - tværtimod - og klør ikke.
Lyder det som noget du er stødt på før?
Jeg ved godt jeg jævnligt spørger om ting, man normalt ville konsultere lægen omkring, men det at få tid hos lægen her er lidt af en farce....enten kan man, hvis det er akut, sætte sig i lægeklinikkens venteværelse om morgenen og håbe på man kommer til inden for et par timer (på en heldig dag) eller man kan bestille tid, hvis man ellers kan komme igennem på telefonen, men der er et begrænset antal tider og der gives kun tider en uge frem....så derfor :-)
På forhånd tak :-)
Christina