Udslæt - 7 mdr.

6. februar 2008

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Udslæt - 7 mdr.

Hej igen :-)

Denne gang handler det om min datter på 7 måneder. Hun har for nylig fået noget der kunne ligne udslæt.

Det startede med en rund afgrænset rød plet på maven (på størrelse med et fingeraftryk) som nu er blevet tør og "skælagtig" - og den tørre hud har en gullig tone. Der har ikke været andre symptomer sammen med det og hun har ikke virket generet af det, men nu er der kommet to tilsvarende plamager på det ene skulderblad???

Jeg har prøvet at slå op alle steder, men kan ikke finde noget der passer i beskrivelsen.

Min umiddelbare tanke var børneeksem, men hun ...

Annonce

... har ikke tør hud ellers - tværtimod - og klør ikke.

Lyder det som noget du er stødt på før?

Jeg ved godt jeg jævnligt spørger om ting, man normalt ville konsultere lægen omkring, men det at få tid hos lægen her er lidt af en farce....enten kan man, hvis det er akut, sætte sig i lægeklinikkens venteværelse om morgenen og håbe på man kommer til inden for et par timer (på en heldig dag) eller man kan bestille tid, hvis man ellers kan komme igennem på telefonen, men der er et begrænset antal tider og der gives kun tider en uge frem....så derfor :-)

På forhånd tak :-)

Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder