Brev:
Små ryk, kramper?
17. december 2007
Alder:
1 mdr.
Små ryk, kramper?
Hej Helen
Jeg er den lykkelige mor til en skøn, lille pige, som kom til verden for 3½ uge siden efter en hurtig og ukompliceret fødsel. Hun trives; spiser og sover godt og tager fint på.
Hun har siden hun var et par dage gammel haft nogle små ryk i både krop og ekstremiteter. Ikke i ansigtet. Ofte er det et ryk af gangen, andre gange flere i træk. Ofte er det i en kropsdel af gangen, andre gange i både arm og ben samtidigt. De viser sig ved indsovning eller under søvn og ses flere gange i løbet af døgnet, og både når hun ligger for sig selv eller hos os. De lader ikke til at genere hende, hun hverken giver udtryk for smerter eller anden ubehag under 'disse ryk.
Hun er ellers en fin pige med normale reflekser i øvrigt, hun er god til øjenkontakt, har smilet for første gang og virker i øvrigt veltilpas. Min sundh.pl. synes, det lyder fredeligt, men har ikke haft anledning til at se bevægelserne, da vores datter ikke har sovet under hendes besøg. Skal først til 5-ugers undersøgelse hos min læge i det nye år.
I vågen tilstand er hun som sagt den fineste lille pige, men disse krampelignende bevægelser får mig alligevel til at bekymre mig om, der er noget galt cerebralt med vores datter...
Håber at høre fra dig.
Med venlig hilsen og glædelig jul.
Trut