Astmatisk bronkitis 13 måneder

31. december 2006

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Astmatisk bronkitis 13 måneder

Hej Helen

Siden min datter startede i dagpleje i august har hun stort set ikke haft 3 sammenhængende dage, hvor hun ikke har været syg, og for en måned siden fik hun så konstateret astmatisk bronkitis - puha, vi glæder os godt nok til forårets kommen!!!

Mit spørgsmål gælder reglerne for at sove ude.

Der er ingen tvivl om, at det er her, hun sover bedst, 1 time om formiddagen og 3 om eftermiddagen. De dage, hvor jeg har valgt, at hun skal sove inde, sover hun max 1½ time om eftermiddagen, hvilket jo gør resten af dagen RIGTIG lang. Men hvor går grænsen for, hvornår hun må sove ude?

Selvfølgelig ikke i tæt tåge....men hvad med lidt små-tåget? Må hun sove ude i regn, når hun står på den overdækkede terrasse? Vil det gøre nogen forskel, hvis hun står inde i ...

Annonce

... garagen med porten åben - så er hun jo ikke direkte ude i det fri?

Hos dagplejen står hun nu ude på en ikke-overdækket terrasse. Hvis hun skal ind i deres lukkede "stald" og sove, bliver det sammen med de "store", som vil vække hende efter en times tid, hvilket jeg synes, vil være synd......så det er vel egentlig valget mellem pest eller kolera?

Jeg synes ikke, at hendes vejrtrækning bliver dårlige af at stå ude i regnen, men jeg ved jo ikke, om det mere er på lang sigt, at vi vil kunne mærke det?

Og så er der spørgsmålet om temperaturen - har den en effekt på tilstanden? Er hun mere sårbar over for kulde og hvor langt skal temperaturen ned, før hun skal sove inde?

Jeg glæder mig til endnu en gang at høre fra dig :-)

Kærlig hilsen og godt nytår
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder