Brev:
Astmatisk bronkitis 13 måneder
31. december 2006
Alder:
13 mdr.
Astmatisk bronkitis 13 måneder
Hej Helen
Siden min datter startede i dagpleje i august har hun stort set ikke haft 3 sammenhængende dage, hvor hun ikke har været syg, og for en måned siden fik hun så konstateret astmatisk bronkitis - puha, vi glæder os godt nok til forårets kommen!!!
Mit spørgsmål gælder reglerne for at sove ude.
Der er ingen tvivl om, at det er her, hun sover bedst, 1 time om formiddagen og 3 om eftermiddagen. De dage, hvor jeg har valgt, at hun skal sove inde, sover hun max 1½ time om eftermiddagen, hvilket jo gør resten af dagen RIGTIG lang. Men hvor går grænsen for, hvornår hun må sove ude?
Selvfølgelig ikke i tæt tåge....men hvad med lidt små-tåget? Må hun sove ude i regn, når hun står på den overdækkede terrasse? Vil det gøre nogen forskel, hvis hun står inde i garagen med porten åben - så er hun jo ikke direkte ude i det fri?
Hos dagplejen står hun nu ude på en ikke-overdækket terrasse. Hvis hun skal ind i deres lukkede "stald" og sove, bliver det sammen med de "store", som vil vække hende efter en times tid, hvilket jeg synes, vil være synd......så det er vel egentlig valget mellem pest eller kolera?
Jeg synes ikke, at hendes vejrtrækning bliver dårlige af at stå ude i regnen, men jeg ved jo ikke, om det mere er på lang sigt, at vi vil kunne mærke det?
Og så er der spørgsmålet om temperaturen - har den en effekt på tilstanden? Er hun mere sårbar over for kulde og hvor langt skal temperaturen ned, før hun skal sove inde?
Jeg glæder mig til endnu en gang at høre fra dig :-)
Kærlig hilsen og godt nytår
Mette