Tæt i næse

23. februar 2021

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Tæt i næse

Kære Helen.

Vi har de seneste måneder kæmpet meget med vores datter´s næse, som virker utrolig tæt ofte. Om dagen går det oftest ok. Hun trækker vejret gennem næsen, men man kan godt høre der ligesom er en form for tæthed.

Når hun kommer i seng ved 20-21 tiden går det typisk godt de først 3-4 timer, men derefter er næsen bare tæt og man kan høre hun roder rundt og sover skidt. Det er virkelig som sætter man 2 fingrer i næsen og forsøger at trække vejret igennem næsen, så tæt lydet det ofte.

Vi har gjort meget ud af at støvsuge/lufte ud hvor vi sover - og har træ gulv, hvor gulvtæpper typisk er værre siger de jo med allergi.Vi prøver også ligge hende højt, men hun ...

Annonce

... roder generelt meget rundt så ofte ender faktsik omvendt, at hun ligger med hovedet i den lave ende og det kan man så rette hver 10 minut - heller ikke lige holdbar

Vi har været ved øre/næse/hals læge, og hun kiggede både i hals og på mandler, men kan ikke se polypper og mente også at polypper typisk giver vejr trækninger der springes over og giver en slags søvn apnøb

Næsespray er et helvede, for at sige det mildt. Det vil den slags små størrelser ikke have og det er jo nærmest et overgreb der skal til for at kunne give det, hvilket vi ikke ønsker

Findes der nogle gode råd hvad der ellers kan gøres, for at hjælpe - nogle "vidunder midler" eller gamle husråd?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

28. januar 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

2.5 årig dreng skubber, slår og river i hår

Hej Helen, Vi har før draget god nytte af dine svar, så vi forsøger os igen....

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Søvn

Børn sover ikke som os voksne, og søvnen og måden barnet sover på, ændrer sig lidt hele tiden. I nogle periode vil børn naturligt sove dårligere end i andre perioder - det sker især, når barnet udvikler sig rigtig meget både motorisk og mentalt, ligesom børn der starter i daginstitution, er syge eller måske får en ny lillebror eller lillesøster, naturligt også sover dårligt i disse perioder.

Jeg bliver tit spurgt: "Hvad gør jeg galt?" eller "Hvordan skal jeg præcist gøre for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet