Brev:
Tæt i næse
23. februar 2021
Alder:
2 år, 8 mdr.
Tæt i næse
Kære Helen.
Vi har de seneste måneder kæmpet meget med vores datter´s næse, som virker utrolig tæt ofte. Om dagen går det oftest ok. Hun trækker vejret gennem næsen, men man kan godt høre der ligesom er en form for tæthed.
Når hun kommer i seng ved 20-21 tiden går det typisk godt de først 3-4 timer, men derefter er næsen bare tæt og man kan høre hun roder rundt og sover skidt. Det er virkelig som sætter man 2 fingrer i næsen og forsøger at trække vejret igennem næsen, så tæt lydet det ofte.
Vi har gjort meget ud af at støvsuge/lufte ud hvor vi sover - og har træ gulv, hvor gulvtæpper typisk er værre siger de jo med allergi.Vi prøver også ligge hende højt, men hun roder generelt meget rundt så ofte ender faktsik omvendt, at hun ligger med hovedet i den lave ende og det kan man så rette hver 10 minut - heller ikke lige holdbar
Vi har været ved øre/næse/hals læge, og hun kiggede både i hals og på mandler, men kan ikke se polypper og mente også at polypper typisk giver vejr trækninger der springes over og giver en slags søvn apnøb
Næsespray er et helvede, for at sige det mildt. Det vil den slags små størrelser ikke have og det er jo nærmest et overgreb der skal til for at kunne give det, hvilket vi ikke ønsker
Findes der nogle gode råd hvad der ellers kan gøres, for at hjælpe - nogle "vidunder midler" eller gamle husråd?
Hilsen