Brev:
Diarre/hyppig afføring på 10. dagen
10. december 2020
Alder:
6 mdr.
Diarre/hyppig afføring på 10. dagen
Hej Helen.
Tak for sit sidste svar.
Status er her fortsat diarre/hyppig afføring. Vil gerne høre dine tanker, viden og erfaring. Det hele kommer lidt i srikordsformat håber det er ok
- han er 6 mdr
- fuldammet til ca 4 mdr
- fra ca 4 mdr får 2 flasker i døgnet resten amning
- fra ca 5 mdr. får 4 flasker og 2 amninger i døgnet
Jeg bruger Nutramigen da jeg syntes han skreg mere vred sig ved brug af NAN sensilac. Forsøgte også med Althera men da skreg han virkelig voldsomt efter indtag.
- Han har haft slimtråde i afføring hele livet - også i nogle af afføringer nu (du skriver der ikke skal være slim?!) Fik at vide af sp da jeg gjorde opmærksom på det da han var 1,5 mdr at det var umoden tarm=normalt.
- han har siden d. 1 dec. haft mellem 6-8 afføringer i døgnet. Ingen bedring at spore. Inden da én fin afføring i døgnet som typisk kom om morgenen
- om natten må vi sætte vækkeur for at tjekke ble og skifte da han ikke nødvendigvis vågner selv ved afføring.
- ufordøjet mad der kommer ud.
- han har i en lille mdr fået 1 dl majsgrød med frugttopping til morgen samt 1 dl Ellas kitchen produkter med grøntsager i til frokost.
- lige inden diarren startede - et par dage inden - fik han hjemmelavet mos til frokost men med de samme grøntsager som han har fået gennem Ellas. Samt fik han agurk at gnaske på til aften (er nu stoppet med agurk og gået tilbage til Ellas)
- han spiser/er interesseret i mad som han plejer. Han vil gerne have skemad - er virkelig glad for det!
- han er glad og tilpas det meste af tiden
- normale vandladningsbleer
- han får duolac d dråber samt Bio Gaia dråber (uden d-vit) BG for at give lidt ekstra probiotika
Jeg er i syv sind. Min egen sp er ikke til den store hjælp. EL siger en afføringsprøve er lige gyldig da den bare viser om han har en salmonella forgiftning eller lign.?! Og hun er ikke bekymret så længe han spiser og drikker.
I bund og grund er jeg skide bekymret for at det ikke stopper det her afføring og al den antibiotika han fik som helt ny har ‘ødelagt’ hans tarme.
Han er SÅ glad for mad så kan slet ikke nænne at tage det han får fra ham- eller bør jeg?
Jeg ville også gerne starte på aftensmåltid men det er nok lidt voldsomt for systemet i denne periode?
De bedste hilsner
Bekymret mama!