Diarre/hyppig afføring på 10. dagen

10. december 2020

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Diarre/hyppig afføring på 10. dagen

Hej Helen.

Tak for sit sidste svar.

Status er her fortsat diarre/hyppig afføring. Vil gerne høre dine tanker, viden og erfaring. Det hele kommer lidt i srikordsformat håber det er ok

- han er 6 mdr
- fuldammet til ca 4 mdr
- fra ca 4 mdr får 2 flasker i døgnet resten amning
- fra ca 5 mdr. får 4 flasker og 2 amninger i døgnet

Jeg bruger Nutramigen da jeg syntes han skreg mere vred sig ved brug af NAN sensilac. Forsøgte også med Althera men da skreg han virkelig voldsomt efter indtag.

- Han har haft slimtråde i afføring hele livet - også i nogle af afføringer nu (du skriver der ikke skal være slim?!) Fik at vide af sp da jeg gjorde opmærksom på det da han var 1,5 mdr at det var umoden tarm=normalt.

- han har siden d. 1 dec. haft mellem 6-8 afføringer i døgnet. Ingen bedring at spore. Inden da én fin afføring i døgnet som typisk kom om morgenen

- om natten må vi sætte vækkeur for at tjekke ble og skifte da han ikke nødvendigvis vågner selv ved afføring.

- ufordøjet mad der kommer ud.

- han har i en lille mdr fået 1 dl majsgrød med frugttopping til morgen samt 1 dl Ellas kitchen produkter med grøntsager i ...

Annonce

... til frokost.

- lige inden diarren startede - et par dage inden - fik han hjemmelavet mos til frokost men med de samme grøntsager som han har fået gennem Ellas. Samt fik han agurk at gnaske på til aften (er nu stoppet med agurk og gået tilbage til Ellas)

- han spiser/er interesseret i mad som han plejer. Han vil gerne have skemad - er virkelig glad for det!

- han er glad og tilpas det meste af tiden
- normale vandladningsbleer
- han får duolac d dråber samt Bio Gaia dråber (uden d-vit) BG for at give lidt ekstra probiotika

Jeg er i syv sind. Min egen sp er ikke til den store hjælp. EL siger en afføringsprøve er lige gyldig da den bare viser om han har en salmonella forgiftning eller lign.?! Og hun er ikke bekymret så længe han spiser og drikker.

I bund og grund er jeg skide bekymret for at det ikke stopper det her afføring og al den antibiotika han fik som helt ny har ‘ødelagt’ hans tarme.

Han er SÅ glad for mad så kan slet ikke nænne at tage det han får fra ham- eller bør jeg?

Jeg ville også gerne starte på aftensmåltid men det er nok lidt voldsomt for systemet i denne periode?

De bedste hilsner
Bekymret mama!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)