Brev:
Diarre/meget hyppige afføringer
6. december 2020
Alder:
6 mdr.
Diarre/meget hyppige afføringer
Hej Helen.
Min søn på 6 mdr er gået fra én fin afføring i døgnet til for 6 dage siden at få diarre/hyppige afføringer. De lugter fælt/syg. Det er ufordøjet mad der ryger lige igennem systemet. Han har nu 6-7 afføringer i døgnet. 3 i nat b.la.
Jeg var ved lægen i fredags. Hun var ej bekymret fordi han ikke er påvirket af det. Han spiser og drikker som normalt. Det eneste der er anderledes ved kost er, at han den sidste mdr har fået Ellas Kitchen til at han får hjemmelavet mos nu til frokost. Der syntes ingen bedring i diarren og er nu på 6. dagen.
Hvad tænker du? Bør man ikke få taget en afføringsprøve? Ved godt du ikke er læge. Men hvad er normal procedure?
Hilsen
mor