Astma eller ej

20. april 2020

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Astma eller ej

Hej.

Vores pige har stort set fra dag 1 ofte oplevet hun haft nogle hvæsende vejrtræning som om det er noget sidder og irriterer i luftvejene. Ofte kan vi få hende til at hoste lidt og så forsvinder det. Det kommer og går lidt, men det virker ikke som om det faktisk selv generer hende

De seneste 3-4 måneder ca. har hun dog også begyndt at hoste om natten. Man kan næsten altid stille klokken efter hende og det sker ved 2 tiden. Hun hoster og sprutter uden ofte dog selv egentlig at være vågen. Også om morgenen når hun står op "ruller" det i vejrtrækningen og hun kan hoste. Hosteriet stopper dog typisk efter en kort tid og resten af dagen er der ikke noget hosten, men kan stadig være perioder med den hvæsende vejrtrækning. Men hun er dog uanset ...

Annonce

... altid en yderst glad og aktiv pige.

Det her hosteri/vejrtrækning om natten fik os til at opsøge læge, da vi kunne læse at det kunne være astma. Vi fik sådan en indhalering hun skal have inden sengetid eller efter behov (kan se det hedder airomir). Skal siges ingen af os forældre har astma selv eller i familie.

Umiddelbart syntes vi dog ikke det har haft den store effekt, hvis overhovedet nogen. Typisk er det stadig om natten ved 2 tiden hun kan hoste og selv når hun får den om aftenen så 30 minutter efter kan vi nogen gange hører at den der hæsende vejrtrækning pludselig kan dukke op igen og det burde vel så kort tid efter inhalering vil netop ikke ske.

Er det noget du har erfaringer/input til selvom du selvfølgelig som sådan ikke er læge?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine