Brev:
Bekymring og sygdom
22. februar 2020
Alder:
18 mdr.
Bekymring og sygdom
Kære Helen
Jeg har et lidt atypisk problem, som fylder - og jeg mangler en at vende det med.
Vi har en datter på 1,5 år og når hun bliver sløj/syg, så bekymrer jeg mig helt forfærdeligt meget. Det er ikke en bekymring, der går på om hun er alvorligt syg. Det er jo ‘bare’ helt almindelig forkølelse, feber, astmatisk bronkitis osv.
Bekymringen kredser om 3 ting: Er jeg god nok til at passe på hende når hun er syg, hvad dælen gør vi ift. arbejde med barns sygedag denne gang, og hvordan støtter jeg min ægtefælle, som er endnu mere ramt af de samme tanker.
Vi kan ikke trække på bedsteforældrene, da de bor 1,5 times kørsel væk og stadig arbejder.
Min ægtefælle har en chef, som er meget lidt forstående, når det kommer til syge børn og fravær fra arbejdspladsen til trods for at der både barns 1. og 2. sygedag. Jeg har mulighed for at tage barns 1. sygedag og der er ingen problemer på mit arbejde, men jeg kan jo heller ikke tage alle sygedagene - det vil ikke være fair. Så når sygdom viser sig hos vores datter, så kommer især denne problematik lynhurtigt op at vende i vores hoveder.
Vi har faktisk fået hende vaccineret mod skoldkopper, da vi ikke kan overskue sådan en omgang.
Lige nu er hun syg med feber, og jeg kan slet ikke slappe af i det. Hvordan bliver jeg bedre til at håndtere bekymringerne, når mit barn er syg og hvordan navigerer vi ift. arbejde og fravær?
Kærlig hilsen
en mor