Vores pige tørrer sig konstant om munden

10. oktober 2019

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Vores pige tørrer sig konstant om munden

Kære Helen

Vores datter på 2 år og 5 måneder er begyndt at tørre sig om munden konstant.

Hun river sin sut ud og tørrer sig igen og igen, og når hun får sin soveflaske til natten, ligger hun meget anspændt og holder den og tørrer løs med en stofble, når hun har taget et par tåre. Hun er rød om munden og meget tør, og vi smører med Locobase om aftenen, når hun skal sove, og hun får en vandfri salve på, inden hun kommer i vuggestuen/udenfor. Vi har for nylig taget siden af sengen, og det er gået så fint, og vi skal til at vænne hende af med flasken, for hun beder om mælk i kop til at starte med, før hun gerne vil have flasken.

Hun trives og er en virkelig glad og tryg pige. Hun taler godt og er dygtig motorisk, og hun elsker tumlelege (gerne med os i den store seng) og at kramme og kysse og sidde hos os og læse bøger. De ...

Annonce

... voksne i vuggestuen fortæller, at hun er meget populær hos de andre børn og god til at moderere lege, så alle kan være med, men de fortæller også, at det trækker nogle veksler hos hende, at alle vil hende, og de må ofte sætte hende for sig selv og nulre med noget ved et bord, så hun kan få fred.

Hendes bluseærmer har våde spor efter aftørringerne, og vi vil gerne forstå, hvorfor hun gør det, og om vi kan gøre noget for at stoppe det. Er det tvangshandlinger? Skal vi bare lade som ingenting?

Jeg prøver at sige, at hun skal lade være, fordi det ikke er godt for huden, men det forstår hun jo ikke. I aftes begyndte hun at græde ulykkeligt, fordi jeg sagde, hun skulle lade være.

Aller inderst inde er jeg meget bange for, at hun reagerer på noget, der stresser hende, og jeg vil meget gerne fjerne stressoren.

Mange hilsener
Kirsten

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Min mand og jeg har så ofte talt om, at vi burde skrive til dig og fortælle, hvor fantastisk din brevkasse er.
Vi har aldrig selv skrevet til dig, men har fundet svar på så mange spørgsmål via dine svar til andre i lignende situationer.

Jeg beundrer dine evne til at formidle, og jeg elsker din tilgang til børn og forældre og alle de ting man sammen kommer igennem!
Dine svar stemmer så utrolig fint overens med præcis den måde, vi forsøger at være forældre på. Som førstegangs-forældre betyder det helt utrolig meget, at finde opbakning et sted man har tillid til og kan identificere sig med. Og det kan vi hos dig!

Det er så rart at have dine ord med i bagagen, hvis noget er svært eller andre synes, vi f.eks. burde skælde ud, når vores søn et par gange har haft det, du beskriver som fortvivlelses-anfald - er det så rart at kunne sige, at vi ikke er de eneste, der mener, det skal tackles helt anderledes.

Så kære Helen, tusind tak for dine altid inspirerende og varme svar - Tak for dig! Det er fantastisk at kunne søge råd og vejledning på alle tider af døgnet i din brevkasse!

De varmeste hilsner med ønsket om en rigtig god dag - uden tvivl også fra min mand.

Familien S