Mor på diæt

17. april 2019

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Mor på diæt

Hej Helen.

Jeg har en dreng på 1½ år, som jeg stadig ammer et par gange dagligt. Imidlertid skal jeg meget på gerne på "eliminationsdiæt", da der sandsynligvis er en eller anden fødevare, jeg reagerer på.

Derfor skal jeg i 2 uger leve uden: gluten (hvilket jeg gør i forvejen), mælk, præfabrikerede fødevarer mm. Med andre ord nærmest kun leve af lyst kød, nogle typer af frugt, grøntsager, vand og nogle fedtstoffer - Det er ikke meningen, at man skal være i kalorieunderskud, men det kommer man måske nemt når brød og pasta og rødt kød udelukkes fra kosten? Man bør derimod få alle nødvendige næringsstoffer imens og man må gerne tage en multivitamin og omega3 olie. Herefter skal de forskellige fødevarer reintroduceres igen lidt efter lidt, alt efter om ...

Annonce

... symptomerne kommer tilbage.

Er virkelig plaget af symptomerne (kløende eksem), så jeg er meget indstillet på at gennemføre nu.

Synes du, det er forsvarligt at følge en kostplan med så mange restriktioner, når jeg stadig ammer? Min søn spiser meget fint og varieret og ammer 1-2 gange om dagen.

Min bekymring går på, hvis jeg taber vægt imens, og det evt. vil medføre udskillelse af affaldsstoffer i mælken.

Er lidt fanget mellem mit ønske om fortsat amning - og min desperation for at finde ud af hvilken fødevare/fødevarer (udover gluten) jeg reagerer på.

Den læge, der har anbefalet eliminationsdiæten har blot spurgt, om det alligevel ikke er ved at være på tide at stoppe med at amme? Men jeg føler ikke at hverken min søn eller jeg er helt klar til det ;-)

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger