Brev:
Stoppet næse siden fødslen
5. november 2018
Alder:
2 mdr.
Stoppet næse siden fødslen
Kære Helen
Lille Le blev 8 uger i lørdags, og hun har stort set siden fødslen været forkølet. De første uger forløb sådan, at hun nøs og hostede en gang imellem, men ellers var det primært om aftenen ved amning, inden vi skulle i seng, at næsen pludselig stoppede til - hun "gryntede" og begyndte at græde, og vi kunne høre snot i næsen, når hun trak vejret. Det skete også nogle gange i løbet af dagen ved amning, men problemer ved godnatamningen var sikker.
De sidste to uger, og specielt den sidste uge, er det dog eskaleret. Nu er det mange gange om dagen, hun pludselig "grynter", og hun begynder straks at græde og vride sig, nogle gange helt desperat, og det er i alle situationer - ikke kun ved amning. Det er dog stadig som om, der er et mønster, hvor næsen virkelig laver bøvl fra ved 20.30-21-tiden, hvilket så fortsætter i forbindelse med godnatamningen ved 22-22.30-tiden.
Vi har prøvet med saltvand og modermælk i næsen og otri baby næsesuger, men det har ikke hjulpet på nogen måde. Le sover med hovedet hævet i liften, og der har kun været to nætter her på det sidste, hvor hun har været generet om natten. Ellers er det om dagen, problemerne opstår.
Hun bliver ammet fuldt ud, jeg (mor) har astma og er også selv ret god til at blive forkølet. Hun har ikke sovet meget ude, da det først er den sidste uges tid, vi er ved at være blevet dus med at gå ture i barnevognen.
Vi har af en børnelæge ved tjek for downs syndrom (der var ingenting), da hun var 3 uger, og ved egen læge ved 5 ugers tjek fået at vide, at vi ikke kan gøre noget og bare skal vente, men vi synes, der er gået lang tid, og at det er mærkeligt, det forværres nu, og dertil kommer det lidt pudsige mønster med den tilstoppede aftennæse.
Skal vi bare skrue tålmodigheden på, eller gør du dig nogle andre tanker?
Mange hilsen
Lærke