Brev:
Bange for sygdom
17. oktober 2018
Alder:
18 mdr.
Bange for sygdom
Kære Helen
Jeg er begyndt at udvilke en uheldig tendens, til at blive hurtig bange eller nervøs når vores søn får pletter på maven, knopper/udslæt i knæhaserne (kun sket en gang, i en time eller to), har en tør plet på numsen osv.
Jeg er simpelthen bare bange for at han skulle fejle noget, udvikle allergi eller have børneksem. Min frygt går på at jeg ikke ønsker at han skal have et liv hvor han har det svært og skal kæmpe med den slags.
Derfor er jeg nødt til at spørge dig, om det er normalt at børn får udslæt/knopper/ tørre pletter, uden at det nødvendigvis er eksem eller allergi?
Hvordan adskiller jeg de to ting?
Der er særligt to tidspunkter der gjorde mig meget bekymret:
1. For nogle uger tilbage fik han et udslæt i knæhaserne, som blot var der i nogle timer, og forsvandt igen .. han har ikke haft det siden, og har heller ikke haft det før. Er det med 100% sikkerhed børneeksem? Eller kan det have været noget andet?
2. Han har en tør plet på den ene balle, som klør på ham, når jeg tager bleen af - men ellers ikke. Han har haft pletten næsten altid, og jeg ved ikke helt hvad det er? Den er der hele tiden, og kommer og går altså ikke.
Jeg ved godt at jeg kan tage en tur forbi lægen, hvilket jeg også har fået en tid til. Med denne mail har jeg dog brug for at afbekymre mig selv lidt, for at kunne tage det roligt, og tro på at det ikke nødvendigvis er allergi eller eksem. Men jeg ønsker selvfølgelig også at du er ærlig og giver mig det helt rigtig svar.
Jeg ser frem til dit svar.
Claudia