Skoldkopper og spredning

13. december 2017

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Skoldkopper og spredning

Hej Helen,

Så kom skoldkopperne formentlig til os. Vi har her til morgen konstateret en del røde pletter og nogle med blære, pt. mest på benene. Han har haft en lidt hård start på skoldkopper da han startede med opkast og derefter et par dage med feber.

Jeg synes ikke jeg umiddelbart kan læse mig til hvordan kopperne spreder sig ud over hvis han klør sig og er med flytter bakterierne. Men jeg har hørt fra andre at det også spredes hvis man giver dem et bad, selvom det kan lindre smerten, så får de flere kopper.

Vi har klippet negle her til morgen og bruger vasker ...

Annonce

... hans hænde oftrere. Har du nogle gode råd, der kan gøre det ikke spredes alt for meget.

Derudover vil jeg høre dig, hvor mange dage er det man maksimalt må bruge panodil i træk? Vi har ikke brugt det endnu da det ikke har været nødvendigt, men jeg kan læse mig til at mange bliver meget generet af dem om natten og derfor bliver helt udmattet og i den forbindelse gør brug af panodil.

Vi ser selvfølgelig tiden an, men jeg kan jo lige så godt spørge nu så jeg er forberedt og ikke står med spørgsmålet midt om natten :-)

Alle råd modtages med kyshånd.

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin