Brev:
Skoldkopper og spredning
13. december 2017
Alder:
12 mdr.
Skoldkopper og spredning
Hej Helen,
Så kom skoldkopperne formentlig til os. Vi har her til morgen konstateret en del røde pletter og nogle med blære, pt. mest på benene. Han har haft en lidt hård start på skoldkopper da han startede med opkast og derefter et par dage med feber.
Jeg synes ikke jeg umiddelbart kan læse mig til hvordan kopperne spreder sig ud over hvis han klør sig og er med flytter bakterierne. Men jeg har hørt fra andre at det også spredes hvis man giver dem et bad, selvom det kan lindre smerten, så får de flere kopper.
Vi har klippet negle her til morgen og bruger vasker hans hænde oftrere. Har du nogle gode råd, der kan gøre det ikke spredes alt for meget.
Derudover vil jeg høre dig, hvor mange dage er det man maksimalt må bruge panodil i træk? Vi har ikke brugt det endnu da det ikke har været nødvendigt, men jeg kan læse mig til at mange bliver meget generet af dem om natten og derfor bliver helt udmattet og i den forbindelse gør brug af panodil.
Vi ser selvfølgelig tiden an, men jeg kan jo lige så godt spørge nu så jeg er forberedt og ikke står med spørgsmålet midt om natten :-)
Alle råd modtages med kyshånd.
Med venlig hilsen
Kris