Brev:
Kronisk forstoppelse
4. april 2017
Alder:
17 mdr.
Kronisk forstoppelse
Kære Helen.
Jeg er en dybt frustreret alenemor. Min dejlige søn på 17 mdr har været kronisk forstoppet siden han blev født.
Jeg føler jeg har prøvet ALT efterhånden. Svesker, dadler, figenstænger, masser med væske, masser af frugt og grøntsager og generelt fiberrig kost. Han får ikke banan og mælkeprodukter, da det har en forstoppende effekt på ham.
Jeg har desuden prøvet alle præparater på ham efterhånden: lactolose, microlax og nu får han så 2 breve movicol dagligt. Movicol har haft den bedste effekt på ham på den lange bane af de ovennævnte præparater, men på trods af 2 breve movicol dagligt, er han STADIG forstoppet og bløder, græder og skriger ved afføring. Har prøvet at skrue det op på 3 breve dagligt, men der gylper han og viser kvalmetegn pga smagen. (jeg blander movicol op med vand, saft og juice for at varierere smagen, i og med han er så træt af movicol smagen (har både movicol og lacrofarm)).
Det skal siges, at han også har haft gode perioder, hvor han kommer af med afføring smertefrit. Men efter han var syg for 1,5 måned siden, med bl.a. tynd mave, er det gået groft ned ad bakke. Han har afføring ca. hveranden dag, og holder tilbage på afføringen, da det gør ondt på ham at komme af med. Han har mistet appetitten og trives generelt dårligt i øjeblikket. Lægerne slår det hen, så føler mig utrolig hjælpeløs, når jeg kan se hvor påvirket min søn er af det. Min konklusion er, at han har angst for at komme af med afføringen, både pga dårlige erfaringer men også pga. en rift der ikke heler, og jeg ved inderligt ikke hvad jeg skal stille op. Håber du har nogle gode råd.
Kærlig hilsen
Den frustrerede mor