Brev:
Starter forfra med mad efter hver sygeperiode
13. juni 2016
Alder:
9 mdr.
Starter forfra med mad efter hver sygeperiode
Hej Helen.
August er nu 9 1/2 måned og har siden han var 5 mdr. fået mad udover mælk. Det gik fint i opstarten med grød og mos og også rugbrødshapsere da vi kom til det.
Han har dog været syg 5 gange på de sidste 4 mdr. I disse sygdomsperioder vil han stortset ikke spise andet end mælk fra sutteflasken. Det resulterer så I at vi skal starte helt forfra med lind grød og mos og igen øve med rugbrødshapsere. Når det så kører igen, passer det med han bliver syg og han kommer på flasken igen. Og så starter vi forfra igen!
Efter sidste sygeperiode, har August overhovedet ikke villet have rugbrødshapsere indenfor. Han lukker konsekvent munden og får jeg listet dem ind, spytter han det ud med det samme. Det er lige meget om det er alm. rugbrød eller bondebrød, og jeg har også prøvet med diverse slags pålæg uden held.
Har du nogle forslag til, hvad jeg kan gøre for at få ham til at spise brødhapsere igen?
Vi bøvler generelt meget med måltiderne. August bliver sur og skal nærmest underholdes imens, for at han vil spise.
Hans dagsplan ser således ud:
7.00 får havregrød
9.00 flaske og puttes til lur
11.30 forsøger med rugbrød, grød og lidt grøntsager i hånden
13.00 flaske og puttes
15.30 Tykmælk med frugtmos, bolle og lidt frugt i hånden
17.30 familiens aftensmad
19.15 flaske og puttes til nat
Kom endelig med bud på hvad vi kan gøre anderledes :)
Hilsen Marie