Skemad og ondt i maven

6. januar 2016

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Skemad og ondt i maven

Kære Helen,

Jeg skriver til dig om min datter på 7,5 måned. Jeg er efterhånden ved at være frustreret over det med tilvænning skemad..

Jeg startede med at begynde med at give min datter grød en gang om dagen allerede da hun var knap 5 mdr. Hun var ikke specielt interesseret i det og da vi nåede 6 mdr var vi ikke kommet meget videre.
Men stille og roligt begyndte hun at spise lidt mere, men fik så en maveinfektion med grøn afføring (lægen sagde det var en maveinfektion) hvor hun ikke ville spise og hvor hun fik mere ondt hvis hun spiste skemad. Så da ammede jeg hende fuldt ud i nogle uger.

Da hun fik det godt igen startede vi på ny med skemad. Først ville hun ikke have noget men begyndte så at tage en lille bitte smule. Men så blev hun syg igen. Hun fik feber og forkølelse og ville igen ikke have noget. (der var også lidt grøn afføring men det gik hurtigt væk) Det varede knap 2 uger.
Og nu er vi så igen startet op med skemad og hun er ikke specielt interesseret. Dog har jeg hun måske taget lidt mere de sidste par dage. Men igår havde hun ondt i maven og var ked af det. Det lignede hun pressede og så blev hun ked af det. Så tænkte jeg det måske kunne være noget forstoppelse men da hun så endelig kom af med noget ...

Annonce

... afføring var det ikke specielt tykt.. Hun havde været glad for at sidde og spise af noget kogt broccoli så det havde jeg givet hende ved nogle måltider. Men noget af broccolien kom ufordøjet ud og afføringen var grøn.. Idag virker hun ikke til at have ligeså ondt men er heller ikke helt glad. Vil være hos mig hele tiden. Og sover kun 1/2 time ad gangen og vågner grædende..

Det er bare så frustrerende at hun endelig var begyndt at spise lidt og så får hun ondt i maven.. Er det normalt? Og hvad ville du gøre mht hvad du ville tilbyde hende at spise. Jeg har givet hende 3 måltider om dagen. Er så kommet til at tænke på om jeg skulle have startet op med et enkelt om dagen når nu der var gået så lang tid hvor hun ikke har fået skemad. Men på den anden side spiser hun så få skeer ved hvert måltid at jeg næsten ikke kan se at hun skulle have fået for store mængder…? Og hun skal jo også til at spise meget mere skemad..

Er der nogle fødevarer jeg skal vente med at give hende eller skal jeg give hende alt det som man nu må med den alder hun har nu.. Er bare blevet helt forvirret over det hele..:(

Er også bekymret for om der er noget galt med hendes mave nu hvor det er så svært det hele.

Hvad tænker du?

Hilsen en frustreret mor..

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Ærter

Fra 6 måneders alderen må barnet gerne få ærter. Ærter kan her koges til ærtemos og det samme kan gøres med andre bælgfrugter, som brune og hvide bønner, kigærter og linser.

Barnet optager bedst næring fra ærter og andre grøntsager, hvis de koges.

Fra 9-10 måneders alderen vil mange børn have stor glæde af at spise ærter, det er god træning for at øve pincetgreb og ærter kan fint gives sammen med rugbrød til frokost.

Ærter indeholder protein, samt...

Læs mere i Babylex

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor