Brev:
Skemad og ondt i maven
6. januar 2016
Alder:
7 mdr.
Skemad og ondt i maven
Kære Helen,
Jeg skriver til dig om min datter på 7,5 måned. Jeg er efterhånden ved at være frustreret over det med tilvænning skemad..
Jeg startede med at begynde med at give min datter grød en gang om dagen allerede da hun var knap 5 mdr. Hun var ikke specielt interesseret i det og da vi nåede 6 mdr var vi ikke kommet meget videre.
Men stille og roligt begyndte hun at spise lidt mere, men fik så en maveinfektion med grøn afføring (lægen sagde det var en maveinfektion) hvor hun ikke ville spise og hvor hun fik mere ondt hvis hun spiste skemad. Så da ammede jeg hende fuldt ud i nogle uger.
Da hun fik det godt igen startede vi på ny med skemad. Først ville hun ikke have noget men begyndte så at tage en lille bitte smule. Men så blev hun syg igen. Hun fik feber og forkølelse og ville igen ikke have noget. (der var også lidt grøn afføring men det gik hurtigt væk) Det varede knap 2 uger.
Og nu er vi så igen startet op med skemad og hun er ikke specielt interesseret. Dog har jeg hun måske taget lidt mere de sidste par dage. Men igår havde hun ondt i maven og var ked af det. Det lignede hun pressede og så blev hun ked af det. Så tænkte jeg det måske kunne være noget forstoppelse men da hun så endelig kom af med noget afføring var det ikke specielt tykt.. Hun havde været glad for at sidde og spise af noget kogt broccoli så det havde jeg givet hende ved nogle måltider. Men noget af broccolien kom ufordøjet ud og afføringen var grøn.. Idag virker hun ikke til at have ligeså ondt men er heller ikke helt glad. Vil være hos mig hele tiden. Og sover kun 1/2 time ad gangen og vågner grædende..
Det er bare så frustrerende at hun endelig var begyndt at spise lidt og så får hun ondt i maven.. Er det normalt? Og hvad ville du gøre mht hvad du ville tilbyde hende at spise. Jeg har givet hende 3 måltider om dagen. Er så kommet til at tænke på om jeg skulle have startet op med et enkelt om dagen når nu der var gået så lang tid hvor hun ikke har fået skemad. Men på den anden side spiser hun så få skeer ved hvert måltid at jeg næsten ikke kan se at hun skulle have fået for store mængder…? Og hun skal jo også til at spise meget mere skemad..
Er der nogle fødevarer jeg skal vente med at give hende eller skal jeg give hende alt det som man nu må med den alder hun har nu.. Er bare blevet helt forvirret over det hele..:(
Er også bekymret for om der er noget galt med hendes mave nu hvor det er så svært det hele.
Hvad tænker du?
Hilsen en frustreret mor..