Brev:
Min dreng er syg hver weekend!
5. juni 2015
Alder:
12 mdr.
Min dreng er syg hver weekend!
Hej Helen,
Jeg er ny herinde, og jeg kan se at der også er flere, der har nogle af de samme problemer som jeg, men jeg kunne bare godt tænke mig at få et direkte svar på vores situation.
Jeg har en søn på 12 mdr, og har dermed været i institution i 2 mdr. Han er rigtig glad for det, hygger sig og er glad og udadvendt. Jeg er så heldig kun at arbejde man-ons så jeg giver ham som regel en kortere dag torsdag og holder ham hjemme fredag. Der har dog allerede været flere weekender, hvor vi har holdt lang weekend. Som regel når vi kommer til torsdag el weekend er Willum syg. Den er sikker HVER gang, og jeg er ved at blive sindssyg! Det er alt fra høj feber, maveinfluenza, forkølelse og hoste til øjenbetændelse. Ofte ender det også med at han smitter mig.
Der er mange der har sagt til mig at det er normalt den første måned, men at det lyder ekstremt når det er over 2 mdr. Så jeg bliver naturligvis ekstra bekymret, da jeg også selv har tænkt lidt det samme.
Hvad vurderer du? Er der noget vi kan gøre anderledes for at hjælpe ham eller noget vi kan give ham, som kan styrke hans forsvar?
Jeg er begyndt at give ham bio-straht dråber, fiskeolie og han får fast sine d-dråber og probiotika.
Når han så er syg mister han også sin appetit, og ønsker tit kun sin flaske, hvilket han har fået lov til, for så ved jeg at han i det mindste får lidt. Jeg skal jo til at trappe ned med den nu her, men jeg synes det er svært når det er det eneste han næsten får mens han er syg. Og da han er syg hele tiden, kan jeg ikke rigtig se hvordan vi skal komme af med den. SÅ vi starter forfra med mad efter hver weekend, og kan så gå i stå igen op til weekend. Det er en ond og endeløs cirkel vi er havnet i. Mon det bliver bedre?
Jeg beklager det meget lange brev, men det var lige rart at få det skrevet ned:)
Rigtig god dag og glæder mig til at høre fra dig.
Kærlig hilsen
Willums mor