Min dreng er syg hver weekend!

5. juni 2015

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Min dreng er syg hver weekend!

Hej Helen,

Jeg er ny herinde, og jeg kan se at der også er flere, der har nogle af de samme problemer som jeg, men jeg kunne bare godt tænke mig at få et direkte svar på vores situation.

Jeg har en søn på 12 mdr, og har dermed været i institution i 2 mdr. Han er rigtig glad for det, hygger sig og er glad og udadvendt. Jeg er så heldig kun at arbejde man-ons så jeg giver ham som regel en kortere dag torsdag og holder ham hjemme fredag. Der har dog allerede været flere weekender, hvor vi har holdt lang weekend. Som regel når vi kommer til torsdag el weekend er Willum syg. Den er sikker HVER gang, og jeg er ved at blive sindssyg! Det er alt fra høj feber, maveinfluenza, forkølelse og hoste til øjenbetændelse. Ofte ender det også med at han smitter mig.
Der er mange der har sagt til mig at det er normalt den første måned, men at det lyder ekstremt når det er over 2 mdr. Så jeg bliver naturligvis ekstra bekymret, da jeg også selv har ...

Annonce

... tænkt lidt det samme.

Hvad vurderer du? Er der noget vi kan gøre anderledes for at hjælpe ham eller noget vi kan give ham, som kan styrke hans forsvar?

Jeg er begyndt at give ham bio-straht dråber, fiskeolie og han får fast sine d-dråber og probiotika.

Når han så er syg mister han også sin appetit, og ønsker tit kun sin flaske, hvilket han har fået lov til, for så ved jeg at han i det mindste får lidt. Jeg skal jo til at trappe ned med den nu her, men jeg synes det er svært når det er det eneste han næsten får mens han er syg. Og da han er syg hele tiden, kan jeg ikke rigtig se hvordan vi skal komme af med den. SÅ vi starter forfra med mad efter hver weekend, og kan så gå i stå igen op til weekend. Det er en ond og endeløs cirkel vi er havnet i. Mon det bliver bedre?

Jeg beklager det meget lange brev, men det var lige rart at få det skrevet ned:)

Rigtig god dag og glæder mig til at høre fra dig.

Kærlig hilsen
Willums mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København