Ondt ved afføring

26. marts 2015

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Ondt ved afføring

Kære Helen.

Vilhelm er blevet 17 måneder nu og han er en hidsig og til tider meget vred lille mand, synes jeg. Han sover rigtig dårligt og er sur/skal underholdes/sidde på armen hele tiden. Det kan der være mange grunde til men een af dem vil jeg spørge dig om.

Jeg oplever at han græder meget når han skal på toilettet (som vi kalder det). Han har ikke hård mave, han har altid haft løs mave. Han har været utilfreds med at komme af med afføring altid synes jeg, men de seneste par måneder er det værre. Han græder og kravler baglæns, er rigtig ked af det. Jeg er bekymret for om der kan være noget alvorligt galt. Jeg ...

Annonce

... har nævnt det for lægen, som sagde jeg skulle smøre ham i numsen og at han nok havde nogle rifter i endetarmen. Men det har ikke hjulpet.

Har du nogle bud på hvad det mon kan være? Jeg vil gerne have ham undersøgt, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige til lægen, føler lidt jeg bliver affejet.

Han er også en glad dreng, det skal siges. Jeg tror bare han er midt i et spring og han har været meget sløj. Men jeg er bange for der er noget med hans mavse. Og når jeg nu prøver at sætte nogle grænser for ham, så vil jeg jo gerne være sikker på at han ikke græder fordi han har ondt :(

Kærlig hilsen
En bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder