Fladt baghoved - 11 uger

8. februar 2015

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Fladt baghoved - 11 uger

Kære Helen.

Vi skriver til dig igen idet vores næsten 11 uger gamle søn, Benjamin, lider af fladt baghoved. Vi har læst dine råd til andre med samme problemstilling men besluttede lige at skrive til dig omkring Benjamin.

Benjamin har ifl vores supergode kiropraktor lidt problemer i bækkenet, midt på rygsøjlen og oppe i nakken (mange spændinger). Han ligger gerne i et C ( banan) som kiropraktoren dog er ved at komme til livs. Disse problemer i ryggen gør at Benjamin har utrolig meget svært ved at ligge på siden mere end blot få (max 5) minutter af gangen. At ligge på mave er naturligvis noget vi prøver på men her kommer den ømme nakke i vejen... Når han sover i sin lift ligger han ...

Annonce

... altid og kigger lige op i luften. Prøver vi at dreje hovedet kan dette gøres med stort besvær men lykkedes det flytter han det alligevel selv tilbage efter nogle få sekunder..

Vi bruger hjertepude (igennem de sidste 4 ugers tid) men kan ikke se nogle positive resultater på hans baghoved.

Kan du hjælpe os.. Vi ved ikke hvad vi skal gøre og kan ikke komme på andre måder end disse "besværlige - for Benjamin" måder..

Har du andre råd??? Både nu og på sigt..

Hvor længe har vi endnu til at rette baghovedet op før det er for sent.
Fra tidligere brev kan du se at vi et besværet af en meget følsom og højtskrigende ung mand som besværliggør dele denne proces.

Kærlig hilsen
Agnese

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin