Brev:
Forkølet og vil ikke have flasken
28. november 2014
Alder:
8 mdr.
Forkølet og vil ikke have flasken
Hej Helen,
Min mindste på 8 1/2 måned er blevet ret snottet. Det er jo ganske naturligt på denne årstid, men hvad stiller man lige op, når han ikke vil drikke særlig meget af flasken?
Jeg drypper med saltvand i næsen om morgenen og inden sengetid om aftenen, han har uld undertøj på om dagen og sover i uld om natten og hovedgærdet i sengen er hævet.
Flasken midt nat/tidlig morgen har han helt afvist for et par uger siden, lige inden han blev forkølet. Munden var lukket, og jeg kunne til sidst ikke få ham til at drikke om natten. Så nu får han flaske inden middagslur og inden puttetid om aftenen, og der tog han gerne 200-230 ml hver gang. Nu er jeg heldig hvis han tager 100 ml ved hver flaske.
Det er klart at appetitten ikke er stor når man er så snottet. Han spiser stadig okay med grød, mos, rugbrød, yoghurt og frugt ved de øvrige måltider. Han får vand til og jeg gir ham også mellem måltiderne.
Bør jeg tilbyde ham lidt mælk ved måltiderne nu hvor han ikke vil drikke noget særligt af flasken? Har prøvet at putte lidt sukker i for at lokke mere i ham, men det har ikke den store effekt heller.
Jeg håber, han igen bliver glad for flasken når han ikke er så snottet mere. Han tisser dog stadig og har tunge bleer i løbet af dagen.
Kærlig hilsen mor til 2.