Forkølet og vil ikke have flasken

28. november 2014

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Forkølet og vil ikke have flasken

Hej Helen,

Min mindste på 8 1/2 måned er blevet ret snottet. Det er jo ganske naturligt på denne årstid, men hvad stiller man lige op, når han ikke vil drikke særlig meget af flasken?

Jeg drypper med saltvand i næsen om morgenen og inden sengetid om aftenen, han har uld undertøj på om dagen og sover i uld om natten og hovedgærdet i sengen er hævet.

Flasken midt nat/tidlig morgen har han helt afvist for et par uger siden, lige inden han blev forkølet. Munden var lukket, og jeg kunne til sidst ikke få ham til at drikke om natten. Så nu får han flaske inden middagslur og inden puttetid om aftenen, og der tog han gerne 200-230 ml ...

Annonce

... hver gang. Nu er jeg heldig hvis han tager 100 ml ved hver flaske.

Det er klart at appetitten ikke er stor når man er så snottet. Han spiser stadig okay med grød, mos, rugbrød, yoghurt og frugt ved de øvrige måltider. Han får vand til og jeg gir ham også mellem måltiderne.

Bør jeg tilbyde ham lidt mælk ved måltiderne nu hvor han ikke vil drikke noget særligt af flasken? Har prøvet at putte lidt sukker i for at lokke mere i ham, men det har ikke den store effekt heller.

Jeg håber, han igen bliver glad for flasken når han ikke er så snottet mere. Han tisser dog stadig og har tunge bleer i løbet af dagen.

Kærlig hilsen mor til 2.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder