Søvn - sygdom - klacid behandling

3. november 2014

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Søvn - sygdom - klacid behandling

Hej Helen.

Vores søn på 15 måneder, har haft 3 uger med forkølelse og hoste. Til sidst fik han høj feber og han blev indlagt. Det vidste sig at han havde lungebetændelse blev beh med penicillin. Men da hans feber ikke faldt. Blev han undersøgt videre og det vidste sig at være en atypisk lungebetændelse som nu beh med klacid. Efter to dage er han nu uden feber.

Men han spiser og drikker stadig ikke så meget?

Men vores største udfordring efter alt det her. Er at han er blevet en lille hænge trold hos både mor og far. Samt at vi har rykket hans seng ind i vores soveværelse. For det skulle vi for at observere ham.

Men om natten vågner han x 3 og er meget ...

Annonce

... meget ulykkelig. Han skriger og falder så først til ro når han kommer op til far. Mig afviser han lidt. Vi giver mælk på flaske om natten. For at få nok væske i ham. Da han ikke gider om dagen.

Mit spørgsmål er:

Er dette en normal reaktion på indlæggelse? Vi var indlagt to dage.
Men skulle komme hver dag til blodprøve.

Årsag til han skriger om natten? Er det utryghed eller klacid beh han får for lungebetændelse?

Samt vi har fået svært ved at lægge ham til at sove til natten. Han farer rundt for at undgå det. Han har også fået lagt dræn for en uge siden pga væske. Så der skete meget for ham på en uge.

På forhånd tak for dine altid gode svar.
Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder