Har det svært lige nu

20. oktober 2014

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Har det svært lige nu

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste brev. Alt hvad du skrev i din sidste brev passer meget godt med hvad vi gennemgår lige nu. Jeg føler mig frustreret, da jeg synes den her periode er rigtig svært, og det dræner mig for energi.

Min dreng er nu 6 1/2 mdr. Han trives, men jeg synes stadig han er meget pylret og klynket. Nu er han begyndt at sove mindre om dagen og det er en kamp at for ham til at spise. Han sover kun små lure.

Han kan godt spise 1/2 til 1 dl nu, men det tager ca. 30-45 min. at får ham til at spise det. Ud over alt det så er han begyndt at lave mange afføringer i løbet af dagen og natten. det bliver til ca. 8 stk. på et døgn.
Det variere alt fra til at være grød agtig til at være klisteret agtigt og fra at være gult til at være grønligt. Han har en meget rød numse. Min egen sunhedsplejske mener ikke der er noget galt, men at det kan skyldes at han nu får grød eller mos 3 gange dagligt. Men det bekymre mig, især fordi han indtil nu kun ...

Annonce

... har haft en gang om dagen. Jeg er ret usikker på om en læge skal kigge på det da det her "kun" varet i en lille uge. Hvad synes du?

En anden ting der plager mig og frustrere mig er at han i den sidste ugens tid er stoppet med at trille og dreje sig. Han begyndte så fint med at med at trille fra ryg til maven og et par gange den anden vej. Han drejede rundt om sin egen akse, begyndt at trække ben under numsen og da han lå på ryggen at trække sig bagover. Nu ligger han kun på maven hvis der ligger noget han kan nå og lege med, hvis jeg flytter det i håb på han vil flytte sig begynder han bare at klynke indtil jeg giver ham den legetøj han vil have tilbage. Nogen gange kigger han bare på legetøjet, hvis han ikke kan nå det drejer han sig lidt og klynker igen.

Er jeg utålmodig over for ham? Jeg prøver at motivere ham men det er ligesom om at han kun vil have tingerne serveret.

Håber du kan giv mig lidt forståelse, så jeg ikke bekymre mig og frustrere mig..

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor