Brev:
Har det svært lige nu
20. oktober 2014
Alder:
6 mdr.
Har det svært lige nu
Hej Helen,
Tusind tak for dit sidste brev. Alt hvad du skrev i din sidste brev passer meget godt med hvad vi gennemgår lige nu. Jeg føler mig frustreret, da jeg synes den her periode er rigtig svært, og det dræner mig for energi.
Min dreng er nu 6 1/2 mdr. Han trives, men jeg synes stadig han er meget pylret og klynket. Nu er han begyndt at sove mindre om dagen og det er en kamp at for ham til at spise. Han sover kun små lure.
Han kan godt spise 1/2 til 1 dl nu, men det tager ca. 30-45 min. at får ham til at spise det. Ud over alt det så er han begyndt at lave mange afføringer i løbet af dagen og natten. det bliver til ca. 8 stk. på et døgn.
Det variere alt fra til at være grød agtig til at være klisteret agtigt og fra at være gult til at være grønligt. Han har en meget rød numse. Min egen sunhedsplejske mener ikke der er noget galt, men at det kan skyldes at han nu får grød eller mos 3 gange dagligt. Men det bekymre mig, især fordi han indtil nu kun har haft en gang om dagen. Jeg er ret usikker på om en læge skal kigge på det da det her "kun" varet i en lille uge. Hvad synes du?
En anden ting der plager mig og frustrere mig er at han i den sidste ugens tid er stoppet med at trille og dreje sig. Han begyndte så fint med at med at trille fra ryg til maven og et par gange den anden vej. Han drejede rundt om sin egen akse, begyndt at trække ben under numsen og da han lå på ryggen at trække sig bagover. Nu ligger han kun på maven hvis der ligger noget han kan nå og lege med, hvis jeg flytter det i håb på han vil flytte sig begynder han bare at klynke indtil jeg giver ham den legetøj han vil have tilbage. Nogen gange kigger han bare på legetøjet, hvis han ikke kan nå det drejer han sig lidt og klynker igen.
Er jeg utålmodig over for ham? Jeg prøver at motivere ham men det er ligesom om at han kun vil have tingerne serveret.
Håber du kan giv mig lidt forståelse, så jeg ikke bekymre mig og frustrere mig..