Tilstoppet tårerkanal

7. oktober 2014

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Tilstoppet tårerkanal

Kære Helen

Tusind tak for dine tidligere svar.

Der er sket det helt vilde at vores dreng er begyndt først at vågne ved 6-7 tiden. Vi krydser fingre og håber at det ikke bare er en fase.

Nu har jeg så igen et spørgsmål. Denne gang omhandler det en tilstoppet tårerkanal der stadig driller.

Vores dreng døjer meget med tilstoppet tårerkanal i venstre øje. Der er ofte så meget snask i, især efter han har sovet, at han ikke kan åbne sit øje og vi bliver nødt til at fjerne det flere gange i løbet af dagen. Der er fundet stafylikokker ...

Annonce

... ved podning af flere omgange, men øjenlæge og egen læge mener ikke at der er noget at gøre før han bliver lidt ældre. Vi har prøvet med øjendråber, men det virker kun nogle dage, højest en uge og han hader at få dryppet øje (7 gange om dagen), så det har vi valgt at holde op med.

Al den rensen øje bevirker at huden omkring øjet bliver helt tyndslidt og rødt. Vi bruger saltvand fra apoteket eller kamillethe og fjerner det forsigtigt med en vatrundel. Jeg ville høre om du har nogen erfaring på dette område og/eller gode råd.

Venlig hilsen
Mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor