Brev:
Tilstoppet tårerkanal
7. oktober 2014
Alder:
10 mdr.
Tilstoppet tårerkanal
Kære Helen
Tusind tak for dine tidligere svar.
Der er sket det helt vilde at vores dreng er begyndt først at vågne ved 6-7 tiden. Vi krydser fingre og håber at det ikke bare er en fase.
Nu har jeg så igen et spørgsmål. Denne gang omhandler det en tilstoppet tårerkanal der stadig driller.
Vores dreng døjer meget med tilstoppet tårerkanal i venstre øje. Der er ofte så meget snask i, især efter han har sovet, at han ikke kan åbne sit øje og vi bliver nødt til at fjerne det flere gange i løbet af dagen. Der er fundet stafylikokker ved podning af flere omgange, men øjenlæge og egen læge mener ikke at der er noget at gøre før han bliver lidt ældre. Vi har prøvet med øjendråber, men det virker kun nogle dage, højest en uge og han hader at få dryppet øje (7 gange om dagen), så det har vi valgt at holde op med.
Al den rensen øje bevirker at huden omkring øjet bliver helt tyndslidt og rødt. Vi bruger saltvand fra apoteket eller kamillethe og fjerner det forsigtigt med en vatrundel. Jeg ville høre om du har nogen erfaring på dette område og/eller gode råd.
Venlig hilsen
Mig