Brev:
Dråber mod forkølelse
12. september 2014
Alder:
14 mdr.
Dråber mod forkølelse
Hej Helen
Tak for hjælpen med mange gode svar.
Vores datter har efter rigtig meget sygdom - herunder problemer med væske i ørerne - siden vuggestuestart nu endelig fået dræn i begge ører. Og det har hjulpet hende, også med nattesøvnen. Det er rigtig dejligt.
Nu hvor det værste ser ud til at være overstået, tænker jeg på, om vi måske kan gøre mere for at forebygge mere sygdom. Vi gør, hvad vi kan, når det gælder hygiejne, udluftning osv. Men nu har jeg fået anbefalet dråber, der direkte forebygger forkølelse og er med til at opbygge immunforsvar - de hedder Echinaforce og fås bla. hos Matas. Men her står, at man ikke må give dem til børn under 12 år uden lægens anvisning. Er de mon for skrappe til sådan en lille pige? Eller kan vi give en mindre dosis? Nogle få dråber om dagen? Eller måske kan du anbefale andre præparater?
Vi er meget opsatte på at gøre, hvad vi kan for at holde hende sygdomsfri - af åbenlyse årsage - og har brug for alle de gode råd, vi kan få, når det gælder forebyggelse.
Jeg håber, du kan hjælpe.
På forhånd tak.
Kærlig hilsen
Lina