Dråber mod forkølelse

12. september 2014

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Dråber mod forkølelse

Hej Helen

Tak for hjælpen med mange gode svar.

Vores datter har efter rigtig meget sygdom - herunder problemer med væske i ørerne - siden vuggestuestart nu endelig fået dræn i begge ører. Og det har hjulpet hende, også med nattesøvnen. Det er rigtig dejligt.

Nu hvor det værste ser ud til at være overstået, tænker jeg på, om vi måske kan gøre mere for at forebygge mere sygdom. Vi gør, hvad vi kan, når det gælder hygiejne, udluftning osv. Men nu har jeg fået anbefalet dråber, der direkte forebygger forkølelse og er med til at ...

Annonce

... opbygge immunforsvar - de hedder Echinaforce og fås bla. hos Matas. Men her står, at man ikke må give dem til børn under 12 år uden lægens anvisning. Er de mon for skrappe til sådan en lille pige? Eller kan vi give en mindre dosis? Nogle få dråber om dagen? Eller måske kan du anbefale andre præparater?

Vi er meget opsatte på at gøre, hvad vi kan for at holde hende sygdomsfri - af åbenlyse årsage - og har brug for alle de gode råd, vi kan få, når det gælder forebyggelse.

Jeg håber, du kan hjælpe.

På forhånd tak.

Kærlig hilsen
Lina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"