Stort hoved

16. august 2014

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Stort hoved

Hej Helen.

Jeg har tidligere skrevet til dig ang min dreng som er meget rastløs og urolig, og fået nogle gode og brugbare svar.

Nu er vi i den situation at vores søn skal tjekkes for Hydrocephalus, da han har et stort hoved. Han har altid ligget i den øveste kurve i vækstskemaet, men er nu vokset ud af den med en hovedstørrelse på 52 cm, som 21 mdr gammel. ( Målt af 2 forskellige læger).

Vi har igennem det sidste års tid snakket med en del læger, pga anden sygdom hos min søn, (urinvejsinfektion og mælkeallergi) og har hver gang blevet spurgt om vi godt ved at han har et stort hoved. Men det er aldrig blevet tjekket, da min søn M altid bliver set som en meget aktiv og glad dreng.

Jeg har dog altid følt at han han var meget urolig, som om han ikke har det godt.

Vi har selv taget kontakt til lægen denne gang, for at få hans hoved tjekket, da han er begyndt at have en masse symptomer: Bla;

* Hovedpine (han tager sig til ...

Annonce

... hovedet og siger av, ofte om morgenen)
* Irritabilitet
* Koncentrationsbesvær (Han zapper fra ting til ting, og kan ikke se tegnefilm i 5 min)
* Balanceproblemer (Hans vuggestue har bedt os om at få tjekket hans øjne, da han går ind i ting hele tiden)
* Meget høj og bred pande med tydelige blodårer
* Han spiser ikke så meget, er ret slank
* Snakker meget, men vi forstå højst 10 ord. ( Jeg tænker at han burde kunne flere ord?)
* Sover meget, ca 11-12 timer om natten, Og er ikke frisk når han skal op. Og 2 timer i vuggestuen.

Vi er blevet lovet på Herlev Børneambulatorie at der kun er ca 3-4 ugers ventetid på en MR scanning på Herlev, og til kontrol hos øjenlægerne på Glostrup. Men jeg er så bekymret at jeg ikke kan tænke på andet hele tiden.

Jeg er så bange for at det er for lang tid at vente 3-4 uger, på trods af at jeg godt ved at han jo har haft det sådan her et stykke tid. Tror du der er grund til bekymring?

Mange hilsner
M's mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Ærter

Fra 6 måneders alderen må barnet gerne få ærter. Ærter kan her koges til ærtemos og det samme kan gøres med andre bælgfrugter, som brune og hvide bønner, kigærter og linser.

Barnet optager bedst næring fra ærter og andre grøntsager, hvis de koges.

Fra 9-10 måneders alderen vil mange børn have stor glæde af at spise ærter, det er god træning for at øve pincetgreb og ærter kan fint gives sammen med rugbrød til frokost.

Ærter indeholder protein, samt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.