Brev:
Sygdom-søvn-penicillin
2. maj 2014
Alder:
9 mdr.
Sygdom-søvn-penicillin
Hej Helen.
Vores lille dreng på 9 måneder. Har på 4 måneder, været syg 6 gange.
1 gang lungebetændelse - beh. med penicillin.
1 gang ukendt bakterie - beh. med penicillin.
4 x virus- forkølelse.
De 4 af gangene har været i vintermånederne. Han er ikke startet i inst. endnu.
Mit spørgsmål er: Er det normalt? Eller bør han udredes for allergi eller andet.
Han har en smule børneeksem, som vi kan holde nede med fed creme..
Det er andet er at han lige nu er i penicillin beh. Han er meget urolig og tvær dagen igennem. Nætterne er meget svære og han sover meget lidt. Som gør at han nu har mørke rander under øjnene. Han spiser næsten ikke, og drikker ca. mme på flaske 500 ml i døgnet og måske 100 ml vand.
Om natten, vågner han skrigende, og har svært ved at finde ro igen.
Er det normalt? Er det penicillinen der gør det ?
Han har ikke feber mere. Er ikke sløv eller slap. Han er bare anderledes sur og utilfreds. Normalt er han sådan en glad dreng.
Han har løs mave som er pga penicillinen, men er det ondt i maven der gør han er således?.
På forhånd tak for din altid gode hjælp.
Med venlig hilsen
M