Brev:
Ekstrem hård mave - 8 mdr.
8. april 2014
Alder:
8 mdr.
Ekstrem hård mave - 8 mdr.
Kære Helen, et spørgsmål om hård mave;
Vores dejlige datter på snart 9 måneder lider desværre af ekstrem hård mave og det har stået på i 5-6 uger. Jeg er ret sikker på at grunden til det er at hendes mave har haft svært ved at gå fra modermælk (jeg ammer stadig 6 gange i døgnet) til grød.
Efter råd fra min egen sundhedsplejerske og egen læge får hun følgende at spise i løbet af dagen:
Havregrød med 5 ml lactolose (har hun fået i 4 uger), lidt fuldkornsrugbrød med leverpostej, fuldkornsgrød, grøntsagsmos (uden kartofler) med sveskemos eller avokado. Hun ammes 6 gange fra kl. 6-23. Desuden får hun lidt hjemmelavet æblegrød en gang imellem.
Vi cykler med hende hver dag, laver høje knæløft osv. Hun har ikke lavet afføring i bleen i over 4 uger, hun vil kun af med noget hvis jeg holder hende i frøstilling over toilettet og da skriger hun fordi det gør ondt at komme af med. Jeg sørger for at smøre med vaseline ved endetarmen og bruger nogle gange en vatpind med vaseline til at stimulere afføringstrangen.
Jeg ved ikke hvad jeg mere kan gøre for hende? Hun kravler ikke endnu, men møver sig rundt på enden. Håber du kan hjælpe os, på forhånd tak.
Med venlig hilsen
Mor