Ekstrem hård mave - 8 mdr.

8. april 2014

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Ekstrem hård mave - 8 mdr.

Kære Helen, et spørgsmål om hård mave;

Vores dejlige datter på snart 9 måneder lider desværre af ekstrem hård mave og det har stået på i 5-6 uger. Jeg er ret sikker på at grunden til det er at hendes mave har haft svært ved at gå fra modermælk (jeg ammer stadig 6 gange i døgnet) til grød.

Efter råd fra min egen sundhedsplejerske og egen læge får hun følgende at spise i løbet af dagen:

Havregrød med 5 ml lactolose (har hun fået i 4 uger), lidt fuldkornsrugbrød med leverpostej, fuldkornsgrød, grøntsagsmos (uden kartofler) med sveskemos eller avokado. Hun ammes 6 gange fra kl. 6-23. ...

Annonce

... Desuden får hun lidt hjemmelavet æblegrød en gang imellem.

Vi cykler med hende hver dag, laver høje knæløft osv. Hun har ikke lavet afføring i bleen i over 4 uger, hun vil kun af med noget hvis jeg holder hende i frøstilling over toilettet og da skriger hun fordi det gør ondt at komme af med. Jeg sørger for at smøre med vaseline ved endetarmen og bruger nogle gange en vatpind med vaseline til at stimulere afføringstrangen.

Jeg ved ikke hvad jeg mere kan gøre for hende? Hun kravler ikke endnu, men møver sig rundt på enden. Håber du kan hjælpe os, på forhånd tak.

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren