Sygdom og rytme

4. april 2014

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Sygdom og rytme

Hej igen Helen.

Nu er min lille pige syg, og jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal gøre med vækkeuret om morgenen.

Det indlysende ville selvfølgelig være, at lade hende sove! Men så er ikke klar til at sove til nat før 01.30 (da hun sov 3 lure indtil 7 mdr var den jo 00-01, som vi har skrevet om før) og med to lure 22-23.

Hun havde feber 3 dage, lørdag-mandag, 39.2, med forkølelse og fik nogle dage efter nogle belægninger på tunge og i gummerne, rødt med hvide prikker. Jeg tog hende til lægen, da jeg så belægningerne i munden. Hun mente, det måske var svamp, men var ikke sikker. Jeg tænker selv, om det også kan være mundbetændelse, men fik efterfølgende at vide, at det behandler man alligevel ikke. Er i gang med 3-dages behandling med Brentan gel i tilfælde af, at det er svamp.

Da hun havde feber, havde hun det egentlig nogenlunde, spiste og drak lidt, men da hun fik belægningerne mandag eller tirsdag fik hun ondt og ville ikke spise og drikke og græder meget. Jeg giver hende lidt panodil efter råd fra lægen. Vi var på besøg i vuggestuen torsdag ugen før, og det er jo nok noget derfra... vi har været deromme helt kort, bare 10-30 min hver dag fra i tirsdags, bare for at hun ...

Annonce

... kunne se stedet og pædagogerne, hun skulle jo starte i tirsdags og er kørt med det samme, hun blev ked af det eller pylret, det ligger ikke så langt væk. Jeg spurgte også i går om det var bedre vi blev hjemme, men de syntes at det var det rigtige lige at kigge ind så hun blev kendt med stedet.

Nå men nu er jeg så i tvivl, om jeg skal lade hende sove om morgenen? Jeg har hhv ladet hende sove til kl. 9, 8.30 og 8, men hun er ikke frisk (der sover hun altid godt!) men ked af det og ikke til noget og der går ikke længe før hun er klar til at sove igen. Hun har så taget 3 lure, men har kunnet komme i seng til nat kl. 23 og i går faktisk kl. 21.

Men forhaler jeg det ved ikke at lade hende sove om morgenen? jeg synes bare, det er så strenge at være vågen indtil længe efter midnat, hun vågner jo også mange gange om natten, det lille pus. Om dagen vækker jeg hende selvfølgelig ikke (plejer jeg ellers fra 2. lur, fordi den ligger efter 16, så max 45 min), men da hun vågner ved alt er der af og til noget, der vækker hende, f.eks. en bildør der smækker.

Det skal lige siges, at vi plejer at have vækkeuret til kl. 7, så jeg lader hende sove længere end ellers, men alligevel?

Med venlig hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre