Tænder

25. marts 2014

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Tænder

Hej igen

Jeg skriver mht frembrud af tænder, som jeg godt nok syntes trækker tænder ud ;)

Arthur har fået de to tænder i undermunden, som virkede rigtig problematisk for ham. Han havde ondt, sov dårligt og havde MANGE afføringer over flere gange (samt rød numsen). Jeg havde ham til lægen som mente det var tænder og ikke en maveinfektion.

Men de sidste ca tre uger, har hans afføring mere eller mindre været anderledes end den plejer. I nogle dage (vil tro ca 5) var den hel slem og så var der nye tænder. ...

Annonce

... Efterfølgende havde han stadig nogen flere afføringer end normal (havde inden altid kun en dagligt, nu ca 3-4). Nu tror jeg de øverste fortænder er på vej og de sidste 4 dage har det været en lang lorteble. Altså op til 13 i døgnet. Vågner tidligt fordi der er lorteble, en nat måtte jeg også op og skifte. Kan det passe at det er så voldsomt med tænder. Kan man stoppe diarreren, jeg syntes da det er slemt at skulle have tynd mave, mere eller mindre, så længe??

Tak for dine andre gode råd.

Med venlig hilsen :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie