Brev:
Øjenkontakt
10. marts 2014
Alder:
0 mdr.
Øjenkontakt
Hej Helen
Jeg fik for 14 dage siden en lille søn, født to uger før termin. Han har haft nogle startproblemer med gulsot og vi har været indlagt på neonatalafdelingen, hvor han har fået sonde.
Jeg vil gerne amme fuldtid og jeg ved fra min første, at jeg kan producere mælk nok. For nuværende er det 50% flaske og 50% amning for at sikre, at den lille ny får mad nok, men håber at kunne slippe flasken i takt med, at han får mere energi.
Jeg har dog nogle spørgsmål, der presser sig på.
1: han er vågen 1 time formiddag, 2 timer aften og 2 timer om natten - ellers sover han resten af døgnets 19 timer. Også i mens han får flaske. Er han for sløv?
2: Jeg har ikke øjenkontakt med ham endnu. Jeg taler til ham når han er vågen, men han kigger væk. Der er enkelte splitsekunder, hvor vi får øjenkontakt, men det virker mere som om det er helt tilfældigt. Burde han ikke kunne fastholde øjenkontakt nu?
Han kan dreje sit hoved fra side til side, løfte det i 10 sek når han ligger på maven og når han ligger på ryggen og man forsigtigt trækker ham op i armene, løfter han selv sit hoved med. Dermed sagt, at han ikke virker slatten :)