Brev:
Refluks og eleveret hovedstilling?
20. januar 2014
Alder:
2 mdr.
Refluks og eleveret hovedstilling?
Hej Helen.
Noget tyder på at vores 2,5 måneder gamle datter lider af refluks.
Hun smasker hyppigt, hun ligner faktisk en der spiser tyggegummi og vi kan se, at der kommer fordøjet gylp op i hendes mund som hun sluger igen.
Hun har hyppigt hikke og er ofte hektisk ved brystet (hun er 100% ammebarn), hvilket vi har læst kan skyldes at mælken der løber op gennem spiserøret igen, godt kan give en brændende fornemmelse hvilket bevirker en hektisk trang til at dulme denne ved at ville indtage mere mælk.
Vi har også læst at refluks er alment forekommende hos mange spædbarn og i det fleste tilfælde går over af sig selv.
Vores datter er godt i stand med tykke kinder og dejlige babylårbasser :) - så umiddelbart vil hun være en som vurderes til at være i trivsel og derfor ikke blive behandlet.
Vi vil derfor høre dig om du, med din erfaring, har nogle gode råd, der kan gøre refluks mindre udtalt hos hende, da vi tydeligt oplever at hun er generet af det.
Nogle undersøgelser peger eksempelvis på at det at man eleverer hovedet i en 45 graders stilling når babyen sover, kan have en afhjælpende effekt - men hvordan ville du gøre dette i praksis når en baby samtidig ikke må ligge med hovedpude?
Og hvorfor må de egentlig ikke det?
Tak :)