Tics - 16 mdr.

15. december 2013

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Tics - 16 mdr.

Hej Helen.

Så er der endnu en gang dukket et spørgsmål op, hvor vi har behov for at spørge dig, som altid har så gode svar!

Vores søn er 16 mdr. og har i de sidste to uger haft lidt tics. Det kom helt bag på os første gang vi så det. Når han får en tic, så ligner det at han får en kuldegysning, og så alligevel ikke, fordi vi kan se at der er noget tic-agtigt over det. Det er ikke så ofte, måske 0-2 gange på en dag, og vi gør heller ikke noget ved eller ...

Annonce

... kommenterer noget om det til ham.

Men hvad kommer det af? Og betyder det noget? Det kom lidt bag på os, at det kan komme i så tidlig en alder.

Du får lige lidt info, hvis det nu kan have betydning for det. Han har i de sidste to måneder været hyppigt syg med mellemørebetændelse, tredagesfeber, astmatisk bronkitis og desuden et uheld med sin ene tand. Så der er sket meget, kan det være udløseren?

Tak fordi du er der til at svare på denne slags spørgsmål!

Hilsen os

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger