Vuggestue og udeophold

12. december 2013

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Vuggestue og udeophold

Kære Helen

Jeg ved ikke om dette spørgsmål ligger udenfor hvad du svarer på. Men jeg prøver alligevel.

Min datter på snart 1 år (16. Dec ) er startet i vuggestue d 4. Nov hun har været forholdsvis nem at køre ind. Lidt ked af det når jeg går. Men de siger det hurtigt går over.

Vi har dog siden opstart været ramt af opkast og diarre, som resulterede i ingen appetit i over en uge, samt lungebetændelse. Og forrige uge var det mellemørebetændelse og halsbetændelse og en masse snot!

Jeg er klar over at hun bliver udsat for nye bakterier, årstiden er imod os osv. Vi har ellers hver dag været afsted i kravleklub, rytmik, svømning, mødregruppe osv, så hun har ikke levet en total beskyttet tilværelse første 11 mdr ;-)

Hun kravlede da hun var 8 mdr. Første små skridt for en måned siden og er ellers blevet mere og mere sikker på de små ben.

Men her mit spørgsmål.
Hun har nu været i vuggestue i 6 uger. Men har på intet tidspunkt været ...

Annonce

... udenfor på legeplads eller tur. Ok hvis ikke tur. Har spurgt personalet omkring at komme ud. De siger det er for koldt for de små. Selvom min datter er begyndt at gå, så kravler hun også stadig en del. Og vil naturligvis være i tæt berøring med den kolde jord.

Men er det også din holdning, at de er for små til at komme ud på denne årstid ? Vi taler ikke om de skal være ude i timer. 20 min - 1/2 time.
Er det ikke en prioritering ?
Min egen holdning er nok, at de har godt af det. Både for den friske luft og så de stimuli der er ved at være ude.

Når jeg henter min datter om eftermiddagen, så lugter der så indelukket. De forsøger at lufte ud, men så sidder de små jo i træk.

Det skal samtidig siges, at de kører 2 og 2 stuer i teams. Så reelt er de 24 børn og på fælles areal 4 stuer. Så de er jo udsat for en enorm mængede snot og host fra andre børn. Tror dog aldrig alle børn er der samtidig ...:-)

På forhånd tak for svar.

Hilsner
A´s mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor