Brev:
Synken
24. november 2013
Alder:
2 år, 6 mdr.
Synken
Hej Helen
Jeg er mor til en dreng på 2,5 år. Jeg vil betegne ham som en glad og livlig dreng med et stærkt følelsesliv og fantasi.
De sidste to måneder er han begyndt at synke mere end han plejer. Det har gjort mig ked af det, fordi jeg selv lider af at synke mere end normalt, når jeg er sammen med andre mennesker. Også i de helt nære relationer med min søn og min mand. Det sker aldrig når jeg er alene. Jeg vil betegne det som en slags generthed, som dog ikke på nogen måde hæmmer mig i mine handlinger, men som jeg har tænk meget over om var generende for andre mennesker. Hver gang jeg har fortalt om at jeg synker meget, har alle sagt, at det har de da aldrig nogensinde lagt mærke til.
Jeg ved jo ikke om det er min synken, der har påvirket ham til at synke mere end normalt - jeg oplever måske at det bryder hans ord af 4-5 gange om dagen.
Og at han kan indimellem blive frustreret over det hvis det sker under gråd. Det er kun mig der har lagt mærke til det.
Det er ikke noget, jeg synes jeg kan tage ham til lægen med, for det er jo ikke særligt meget - og kun mig der kan se det, når det er der.
Jeg har selv gået til talepædagog med det, og jeg laver dagligt øvelser for at smidiggøre de muskler der efter sigende skulle være for spændte. Jeg synes jeg gør hvad jeg kan og føler ikke selv at min skavank hæmmer min livskvalitet og handlemuligheder. Alligevel bliver jeg så ked af det i den her situation og bekymret for min søn - vil han få det på samme måde som jeg ?
Hvad tænker du om det emnet ?
Hilsen en mor