Synken

24. november 2013

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Synken

Hej Helen

Jeg er mor til en dreng på 2,5 år. Jeg vil betegne ham som en glad og livlig dreng med et stærkt følelsesliv og fantasi.

De sidste to måneder er han begyndt at synke mere end han plejer. Det har gjort mig ked af det, fordi jeg selv lider af at synke mere end normalt, når jeg er sammen med andre mennesker. Også i de helt nære relationer med min søn og min mand. Det sker aldrig når jeg er alene. Jeg vil betegne det som en slags generthed, som dog ikke på nogen måde hæmmer mig i mine handlinger, men som jeg har tænk meget over om var generende for andre mennesker. Hver gang jeg har fortalt om at jeg synker meget, har alle sagt, at det har de da aldrig nogensinde lagt mærke til.

Jeg ved jo ikke om det er min synken, der har påvirket ham til at synke ...

Annonce

... mere end normalt - jeg oplever måske at det bryder hans ord af 4-5 gange om dagen.

Og at han kan indimellem blive frustreret over det hvis det sker under gråd. Det er kun mig der har lagt mærke til det.

Det er ikke noget, jeg synes jeg kan tage ham til lægen med, for det er jo ikke særligt meget - og kun mig der kan se det, når det er der.

Jeg har selv gået til talepædagog med det, og jeg laver dagligt øvelser for at smidiggøre de muskler der efter sigende skulle være for spændte. Jeg synes jeg gør hvad jeg kan og føler ikke selv at min skavank hæmmer min livskvalitet og handlemuligheder. Alligevel bliver jeg så ked af det i den her situation og bekymret for min søn - vil han få det på samme måde som jeg ?

Hvad tænker du om det emnet ?

Hilsen en mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland