Pludre eller ej

31. oktober 2013

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Pludre eller ej

Kære Helen

Åh ja, igen er jeg her med endnu et spørgsmål.

Min kære dreng har i nogle uger slet ikke pludret. Han har højst formet sin mund sådan, som man egentlig gør når man kysser nogle på maven, hvis man kan sige det sådan? Og lavet små plllll-lyde.

Min sundhedsplejerske siger, at det skal komme igen inden 2 uger.

Hans hørelse skulle ikke fejle noget.

Hvad kan dette skyldes? Der sker meget med ham for tiden, ved jeg, så naturligvis kan han ikke træne alting, jeg bliver ...

Annonce

... dog urolig, når der ligefrem er præcis 2 uger til at "nå" at se, at han igen pludrer.

Jeg gør alt hvad jeg kan, siger så mange forskellige lyde, følger ham, taler om hvad han ser på og gør, holder pauser, men han kigger bare på mig. Han sparker med benene, det er tydeligt at se, at han vil i kontakt og "svare", hans mund formes også ofte, som om, at der kommer en lyd ud - ligesom han gjorde for en måneds tid siden - men det er som om, at han ikke kan sige noget.

Tak skal du have :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder