Brev:
Søvn og sygdom - 10 mdr.
21. juni 2013
Alder:
10 mdr.
Søvn og sygdom - 10 mdr.
Hej Helen
Vi har (desværre) endnu en gang brug for dit råd angående søvn.
Vores datter er knap 10 måneder (skal starte i dagpleje om lidt).
Hun er nu syg med halsbetændelse, som først er blevet opdaget efter 6 dage med høj feber, på trods af 4 lægebesøg. Hun har nu været behandling i 1½ dag.
Vi har tidligere skrevet til dig, fordi vores datter blev ked af det, når vi puttede hende. Det er blevet bedre efter vi har fulgt dit råd og sat os inde ved hende når hun skal sove. På den måde finder hun hurtigere ro og er kun meget lidt ked af det.
Men nu er hun jo så syg. Hun er blevet fuldstændig umulig at putte om aftenen (der er ingen problemer ved de 2 lure i barnevognen). Hun græder og græder og græder. Vi går ud fra at det er fordi hun har det skidt, og der bare ikke er mere overskud på kontoen. Men vi er ved at gå ud af vores gode skind og aftenerne er nu blevet til et helvede her hjemme.
Vi kan se og mærke at hun er træt og pylret. Når hun først er blevet ked af det, hjælper det ikke at tage hende op, fordi hun køre sig selv helt op. Vi har også prøvet at putte hende i vores seng, for at give hende lidt ekstra tryghed, men hun tror bare vi skal lege og falder derfor ikke til ro.
Det er blevet til nu, at vi sidder hos hende og bliver ved med at ligge hende ned når hun sætter sig op. hver gang hun bliver lagt, græder hun endnu mere og spænder sig ud i en bue. Vi sidder ved hende til hun langt om længe overgiver sig til søvnen.
Det er meget ubehageligt både for os og for hende.
Kan vi regne med at det "bare" er pga. sygdom?
Kan vi på nogle måde gøre noget for at hjælpe hende?
Med Venlig Hilsen
D og M