Søvn og sygdom - 10 mdr.

21. juni 2013

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Søvn og sygdom - 10 mdr.

Hej Helen

Vi har (desværre) endnu en gang brug for dit råd angående søvn.

Vores datter er knap 10 måneder (skal starte i dagpleje om lidt).
Hun er nu syg med halsbetændelse, som først er blevet opdaget efter 6 dage med høj feber, på trods af 4 lægebesøg. Hun har nu været behandling i 1½ dag.

Vi har tidligere skrevet til dig, fordi vores datter blev ked af det, når vi puttede hende. Det er blevet bedre efter vi har fulgt dit råd og sat os inde ved hende når hun skal sove. På den måde finder hun hurtigere ro og er kun meget lidt ked af det.

Men nu er hun jo så syg. Hun er blevet fuldstændig umulig at putte om aftenen (der er ingen problemer ved de 2 lure i barnevognen). Hun græder og græder og græder. Vi går ud fra at det er fordi hun har det skidt, og der bare ikke er mere overskud på kontoen. Men vi er ...

Annonce

... ved at gå ud af vores gode skind og aftenerne er nu blevet til et helvede her hjemme.

Vi kan se og mærke at hun er træt og pylret. Når hun først er blevet ked af det, hjælper det ikke at tage hende op, fordi hun køre sig selv helt op. Vi har også prøvet at putte hende i vores seng, for at give hende lidt ekstra tryghed, men hun tror bare vi skal lege og falder derfor ikke til ro.

Det er blevet til nu, at vi sidder hos hende og bliver ved med at ligge hende ned når hun sætter sig op. hver gang hun bliver lagt, græder hun endnu mere og spænder sig ud i en bue. Vi sidder ved hende til hun langt om længe overgiver sig til søvnen.
Det er meget ubehageligt både for os og for hende.

Kan vi regne med at det "bare" er pga. sygdom?
Kan vi på nogle måde gøre noget for at hjælpe hende?

Med Venlig Hilsen
D og M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor