Brev:
Fodklonus
5. maj 2013
Alder:
1 mdr.
Fodklonus
Hej Helen.
Jeg skriver til dig, da jeg er bekymret for vores søn. Først bør jeg lige fortælle lidt om vores baggrund, så du får et bedre grundlag for at svare.
Vores søn er født 39+4 ved vaginal fødsel. Han var 3440 og 51 cm og scorede apgar 10 fra start. Graviditet såvel som fødsel var ukompliceret, men jeg blev fulgt meget tæt, da vores nu 3-årige datter blev født i 29+1. Hun fik en hjerneblødning, da hun var 10 dage gammel og er derfor meget svær handicappet i dag. Historien med hende gør også, at jeg er ekstrem opmærksom og bekymret denne gang.
Vores søn blev som sagt født til tiden. Han er nu 7 uger gammel, vejer 6,3 kg og er 62 lang. Han er en glad dreng og forholdsvis nem. I dag opdagede jeg dog pludselig klonus på hans ene fod, da jeg prøvede at trykke under den anden var der også der. Jeg kan forholdsvist nemt fremprovokere det på begge fødder. Jeg kan huske fra undersøgelserne med vores datter, at det var en af de symptomer, der var på hendes spasticitet, så derfor bliver jeg bange. Kan det være et almindeligt spædbarns-fænomen eller er det altid et tegn på cerebral parese? Bør vi få nogen til at tjekke op på det?
Med venlig hilsen
Lotte