Brev:
Spontan opkast om natten
24. april 2013
Alder:
8 år
Spontan opkast om natten
Hej Helen!
Idag har jeg et spørgsmål omkring Nicklas som er 8 år og som på mange måder er en særlig sensitiv dreng ligesom sin lillebror Marcus er det. Han er en glad dreng der er i stor trivsel til trods for sin sensitivitet(præmatur). Det er en helt naturlig ting for os herhjemme at tage hensyn til ikke at overstimulere drengene på alle måder.
Nicklas har i mange perioder spontant vågnet op om natten ved at han kaster op. Altså han når ikke at registrere at han er dårlig. Herefter er der ingenting. I perioder er det en gang om ugen dette sker. Jeg har selvfølgelig set på om der sker noget i løbet af dagen eller andet som gør at dette sker og dette synes jeg ikke er tilfældet og der er ingen rød tråd. Dog tænker jeg at han ikke vil vågne på den måde hvis det er fordi han har været overstimuleret eller andet i løbet af dagen. Har du erfaring med at man spontant vågner ved at kaste op pga dette? Efterfølgende kan han fortælle at han ikke er dårlig og vi hører ikke mere til det før næste gang....... jeg er lidt i vildrede og synes det er lidt underligt. Når jeg sådan tænker efter har det været sådan i en del år on and off. Det næste i tankerne er selvfølgelig om han er allergisk over for nogle bestemte madgrupper, men dette har jeg ikke kastet mig ud i endnu:O)
Hvad tænker du om det hele?