Spontan opkast om natten

24. april 2013

Kategori:
Alder:
8 år

Spontan opkast om natten

Hej Helen!

Idag har jeg et spørgsmål omkring Nicklas som er 8 år og som på mange måder er en særlig sensitiv dreng ligesom sin lillebror Marcus er det. Han er en glad dreng der er i stor trivsel til trods for sin sensitivitet(præmatur). Det er en helt naturlig ting for os herhjemme at tage hensyn til ikke at overstimulere drengene på alle måder.

Nicklas har i mange perioder spontant vågnet op om natten ved at han kaster op. Altså han når ikke at registrere at han er dårlig. Herefter er der ingenting. I perioder er det en gang om ugen dette sker. Jeg har selvfølgelig set på om der sker noget i løbet af dagen eller andet som gør at dette sker og ...

Annonce

... dette synes jeg ikke er tilfældet og der er ingen rød tråd. Dog tænker jeg at han ikke vil vågne på den måde hvis det er fordi han har været overstimuleret eller andet i løbet af dagen. Har du erfaring med at man spontant vågner ved at kaste op pga dette? Efterfølgende kan han fortælle at han ikke er dårlig og vi hører ikke mere til det før næste gang....... jeg er lidt i vildrede og synes det er lidt underligt. Når jeg sådan tænker efter har det været sådan i en del år on and off. Det næste i tankerne er selvfølgelig om han er allergisk over for nogle bestemte madgrupper, men dette har jeg ikke kastet mig ud i endnu:O)

Hvad tænker du om det hele?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. februar 2024 | Sovevaner | 8 år, 7 mdr.

8-årig kommer ind til mor og far om natten

Kære Helen. Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen...

21. november 2023 | Udvikling | 7 år, 4 mdr.

Dreng på 7 år, social udvikling

Kære Helen, Vi er forældre til en dejlig dreng på snart 7 et halvt år. Han...

5. oktober 2023 | Opdragelse | 7 år, 4 mdr.

7årig dreng

Hej Helen, Jeg har så mange ting jeg er usikker på, og ved ikke hvor jeg...

Annonce

Viden om børn:

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre