Brev:
Vægt og hyppig afføring
11. juli 2012
Alder:
2 år, 11 mdr.
Vægt og hyppig afføring
Hej,
Min dreng har op mod 6 afføringer om dagen, som jeg vil betegne som løse - det sker en gang imellem at det er helt faste "kugler".
Han har altid haft dette mønster, og ofte kommer der noget ud, når der kommer noget ind... Jeg tænker det bliver lidt ekstra udfordrende, når vi en gang skal af med bleen, men så langt er vi ikke nået endnu.
Han spiser får almindelig mad - som resten af familen, en del frugt og groft brød og han drikker mælk og vand. Kød spiser han dog ikke meget af, men vi sørger for at bruge en masse kød-pålæg - det glider nemmere ned - og have noget kød han spiser (frikadeller, pølser og ligende) på menuen til aftensmad flere gange om ugen.
Oveni, er han en spinkel dreng, der vejer ca 12.5 kg, nu hvor han nærmer sig de 3 år - (vægt 1 år 9.5kg: , vægt 2år: 11kg).
Jeg har netop snakket med en der nævnte, om der kan være en sammenhæng mellem vægten og de hyppige afføringer, måske noget mad han ikke kan tåle. Hvad synes du??
Hilsen
vi har tidligere været ved lægen -efter opfordring fra vuggestuen, der syntes det var lidt unormalt - lægens svar var dog at børn bare er forskellige mht. afføringshyppighed, og det er heller ikke noget vi som forældre har været bekymrede for, da han ellers trives fint.